یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
موافق ثبت‌نام رایگان نیستم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان گفت: اگرچه برای هفته کتاب عضویت رایگان در تمام کتابخانه‌های عمومی لرستان برقرار است، اما من چندان با آن موافق نیستم.-

تیمور احمدوند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که هزینه ثبت‌نام در کتابخانه‌های عمومی پنج هزار تومان است و اگر مردم ما به مطالعه علاقه داشته باشند، بیش از این‌ها صرف کتابخوانی می‌کنند، اظهار کرد: هزینه کتابخوان شدن در ایران نسبت به سایر حوزه‌های فرهنگی بسیار ناچیز است. برای نمونه، سینما رفتن که خیلی هم طرفدار دارد، هزینه‌اش از عضو کتابخانه شدن بسیار بالاتر است و هزینه تماشای هر فیلم، مبلغی برابر با یک سال عضویت در کتابخانه‌های عمومی است؛ کتابخانه‌ای که چند هزار کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

احمدوند با بیان این‌که عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در هفته کتاب رایگان است، افزود: متاسفانه در خانواده‌های ایرانی‌ها به‌ویژه مناطق محروم، بی‌نظمی اقتصادی موج می‌زند و ما باید بیاموزیم که پرداخت هزینه برای محصولات فرهنگی می‌تواند در دراز مدت ثمربخش باشد و بدانیم که هزینه‌های نازل عضویت در کتابخانه‌ها در برابر آن سودمندی‌ها بسیار ناچیز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان اضافه کرد: در تاریخ همواره نام کسانی که قلم تراشیده‌اند، از کسانی که شمشیر تراشیده‌اند، ماندگارتر و نیک نام‌تر مانده است و این نشان از ارزش والای فرهنگ و پرداختن به آن دارد.

احمدوند در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های هفته کتاب که از 20 آبان آغاز شده است و تا 27 همین ماه ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: بازدید از کتابخانه‌های عمومی و پرداختن به کمبود‌های آن‌ها، قدردانی از کارمندان حوزه کتاب و تجلیل از کتابداران نمونه، از  برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در هفته کتابند.

وی افزود: تجلیل از خیران کتابخانه‌ساز، اعضایی که بیشترین کتاب را به امانت برده‌اند و حامیان کتاب، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان لرستان ست.

احمدوند در پایان سایر برنامه‌های هفته کتاب استان لرستان را برشمرد و گفت: نشست‌های ادبی و شعر و نشست نقد کتاب مانند نقد کتاب «باغ مومیایی» نوشته محمدجواد محمدزاده را در این هفته برگزار خواهیم کرد.

هفته کتاب از روز گذشته (20 آبان) آغاز شده است و تا 27 آبان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط