پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
افتتاح نخستین کتابخانه دیجیتال در تبریز

در سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی از افتتاح نخستین کتابخانه دیجیتال در شهر تبریز خبر داده شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، در این اجلاس که با حضور روسای شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مديركل مشاركت‌ها و شهرداري‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و جمعی از شهرداران و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، مهدی سلیمان‌پور، مديركل ذيحساب كلانشهر تبريز اعلام کرد: شهرداری تبریز در نظر دارد نخستین کتابخانه دیجیتال را در شهر تبریز افتتاح کند.
 
وی افزود: همچنین تهیه بسته‌های فرهنگی برای تمامی پروژه‌های عمرانی جزو یکی از برنامه‌های این شهرداری است زیرا معتقدیم برای توسعه، راهی جز ارتقای اندیشه و فکر نداریم و بحث کتاب و کتابخوانی محور تمامی این پیشرفت‌هاست. 
 
در این جلسه همچنین محمدحسین منافی، رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگی در جامعه، تاکید کرد: حتی اگر امکانات و تکنولوژی در جامعه‌ای وجود داشته باشد، بدون ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی امکان تحقیق و توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود؛کتابخانه‌های عمومی بسترهای مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه‌اند. 

حسن خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با قدردانی از ابتکار عمل شورای اسلامی استان در تشکیل نشست مشترک اعضا شوراهای اسلامی، شهرداران و کتابخانه‌های عمومی استان افزود: همکاری شورای اسلامی و پیگیری جدی این شورا در مسائل فرهنگی، به ویژه حضور فعال در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، راهگشای انجام برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی است. 

در ادامه علی غیاثی، مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که مهمان ویژه این اجلاس بود، با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی فرهنگی گفت: این مراکز به عنوان پایگاه آموزشی در کنار دانشگاه ها و مدارس به ارایه خدمات مشغول است. بنابراین، گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و غنای این مجموعه‌ها توجه همه متولیان و مسوولان فرهنگی شهر را می‌طلبد. 

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه های مشارکتی نهاد کتابخانه‌ها و سایر سازمان‌ها گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آماده همکاری با سازمان‌ها و مردم برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی و استفاده از فضاهای بدون استفاده برای کاربری‌های فرهنگی در شهرهاست. 

در ادامه این جلسه، شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه‌های خود درباره تعامل و همکاری با کتابخانه‌های عمومی و مسائل پیش‌رو پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط