چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
افتتاح 2 کتابخانه عمومی در آذربایجان شرقی

کتابخانه‌های عمومی «سیه‌رود» جلفا و «کُشکسرای» مرند که از مصوبات دومین دور سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی‌اند، دیروز(سه‌شنبه) افتتاح شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، کتابخانه «کُشکسرای» از توابع شهرستان مرند با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان شهرستان مرند و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

«حسن خدایی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: در دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری اسلامی ایران به استان آذربایجان شرقی، احداث پنج باب کتابخانه عمومی مصوب شد و در دستور کار این اداره قرار گرفت که پیش از این کتابخانه‌های عمومی کوزه‌کنان، شهید مصطفی خمینی بندر شرفخانه و بناب جدید شهرستان مرند از محل این مصوبات افتتاح شدند و به بهره برداری رسیدند و امروز با افتتاح کتابخانه عمومی «کُشکسرای» مرند و «سیه رود» جلفا شاهد بهره‌برداری از تمام مصوبات دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استانیم.

وی با بیان این‌که کتابخانه «کشکسرا» با اعتباری افزون بر دو میلیارد و 470 میلیون ریال احداث شد، عنوان کرد: این کتابخانه 435 متر مربع زیربنا دارد و زمین آن توسط وراث مرحوم «حاج حسین کسبه» اهدا شده و یکی از الگوهای مناسب در زمینه مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز در امر کتابخانه‌سازی است.

همچنین کتابخانه عمومی «سیه‌رود» شهرستان جلفا به عنوان آخرین پروژه از مصوبات کتابخانه‌ای دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور به این استان، افتتاح شد و اکنون آماده بهره برداری است.

«مختار سیفی» فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جلفا در مراسم افتتاح این کتابخانه، با باین این‌که بی‌شک مناطق مرزی کشور از حسایت و جایگاه خاصی برخوردارند، گفت: جای خالی کتابخانه در شهر «سیه‌رود» کاملا محسوس بود که با پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این پروژه در دور دوم سفرهای استانی پیشنهاد شد و به تصویب رسید. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز اعتبار صرف شده برای احداث این پروژه را افزون بر سه میلیارد و 40 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت 560 متر مربع و با زیربنای 420 متر مربع احداث شده است.

حسن خدایی همچنین از اتمام مراحل نهایی آماده‌سازی واحدهای کتابخانه سیار که از مصوبات دور دوم سفر استانی رییس جمهورند، خبر داد و اظهار کرد: مراحل آماده‌سازی فنی و محتوایی سه واحد کتابخانه سیار استان آذربایجان شرقی به پایان رسیده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این واحدها در سراسر استان آذربایجان شرقی خواهیم بود.

وی نخستین ماموریت این واحدها را اعزام به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد. 

هفته کتاب 20 تا 27 آبان‌ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط