سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
خلاءهای فرهنگی مددجویان زندان‌ها با کتاب پر می‌شود

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: خلاءهای فرهنگی و تربیتی مددجویان زندان‌ها با کتاب و مطالعه مفید پر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، «حمیدرضا فراست‌طلب» اظهار کرد: بسیاری از مددجویان هنگام ورود به زندان بی‌سواد بودند اما اکنون بیش از یک فرد آزاد مطالعه می‌کنند و به علم و دانش علاقه نشان می‌دهند.
 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین با بیان این‌که زندانیان کم‌سواد در دوره‌های سوادآموزی شرکت می‌کنند و زندانی‌های تحصیل‌کرده و با سواد از طریق عضویت در کتابخانه زندان، به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق داده و در فعالیت‌های حرفه‌آموزی زندان نیز مشغول می‌شوند، گفت: اکنون بیش از 12 هزار نسخه کتاب در کتابخانه زندان مرکزی قزوین وجود دارد که مددجویان در رده‌های سنی مختلف با کمک منابع مکتوب متنوع، به سوی کتاب و کتابخوانی جذب شده‌اند. 

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، حفظ، تفسیر قرآن و احکام از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای زندانیان است که موجب افزایش آگاهی‌های دینی و اخلاقی زندانیان و تاکنون با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده‌اند. 

فراست‌طلب اظهار کرد: انتخاب کتاب‌های مناسب و مفید برای مطالعه مددجویان و برگزاری مسابقات مختلف، از اولویت‌های مهم فرهنگی برای زندانیان است. در حقیقت، فراگیری مهارت‌های اخلاقی و رفتاری، موجب افزایش توانمندی فرد برای زندگی در جامعه شده، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری دارد. در این راستا، اداره کل زندان‌های استان قزوین با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان گام‌های خوبی برداشته است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: زندان با وجود تمامی معایب و سختی‌هایی که دارد، فرصت مناسبی برای اعتلای فکری، علمی و فراگیری مهارت‌های مختلف زندانیان ایجاد می‌کند. در صورت استفاده درست از این فرصت، مددجو می‌تواند پس از آزادی، فردی مفید برای جامعه باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط