دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
نخستین کتابخانه مشارکتی نهاوند افتتاح می‌شود

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در استان همدان از افتتاح نخستین کتابخانه مشارکتی این شهرستان در بخش «توکه» خبر داد._

زینب سیف در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: فردی به نام «علی سهرابی» کتابخانه خصوصی «سیدالشهدا(ع)» و کانون فرهنگی ـ هنری این منطقه را در «بخش توکه» ایجاد کرده است و اکنون اداره کتابخانه‌های شهرستان نهاوند در نظر دارد این کتابخانه خصوصی را به کتابخانه مشارکتی تبدیل کند.

وی با بیان این‌که اکنون کتابخانه خصوصی «سیدالشهدا(ع)» با زیربنای 120 متر مربع به بیش از چهار هزار عنوان کتاب، قفسه و صندلی مجهز است ادامه داد: امروز(15 آبان‌ماه) اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند نامه‌ای را مبنی بر تبدیل کتابخانه خصوصی «سیدالشهدا(ع)» به کتابخانه مشارکتی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ارسال کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: این کتابخانه خصوصی از اغلب معیارهای کتابخانه مشارکتی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود اداره کل استان همدان با مشارکتی شدن این کتابخانه موافقت کند. ما نیز تلاش می‌کنیم این کتابخانه در هفته کتاب افتتاح شود.

وی درباره افتتاح کتابخانه‌های عمومی «گیان» و «برزول» عنوان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند سعی کرد تا دو باب کتابخانه‌ عمومی را در شهرهای «گیان» و «برزول» شهرستان نهاوند در هفته کتاب افتتاح کند اما چون تمام مراحل احداث آنان به طور کامل تمام نشده است،  این کتابخانه‌ها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی امسال افتتاح خواهند شد.

سیف عنوان کرد: زمین این کتابخانه‌ها با مساحت یک هزار و 200 متر مربع از سوی خیران به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند اهدا و بودجه احداث آن‌ها نیز از اعتبارات دولتی تامین شده‌ است. پیش از این قرار بود این کتابخانه‌ها در هفته دولت(2 تا 9 شهریور امسال) افتتاح ‌شوند. این کتابخانه‌ها از نقشه احداث یکسانی برخوردارند و دارای سالن مطالعه 200 نفری‌اند و نخستین کتابخانه‌های شهرهای «گیان» و «برزول» به‌شمار می‌آیند.

هفته کتاب 20 تا 27 آبان‌ماه اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط