شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
چاپ سوم دو کتاب درباره عید غدیر

دو کتاب «تنها راه رستگاری» و «نقش غدیر در کمال انسان‌ها» به بهانه فرا رسیدن عید غدیر خم در نوبت سوم چاپ از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند. «تنها راه رستگاری» ترجمه‌ ادبی از خطبه پیامبر اکرم (ص) به قلم سیدمهدی شجاعی است و نثری ساده و امروزی دارد._

مظفر شجاعی، مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) توضیح داد: کتاب «تنها راه رستگاری» ترجمه‌ای ادبی به کوشش سیدمهدی شجاعی از خطبه پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر است که برای نخستین‌بار در سال 1389 و در107 صفحه از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید.

وی افزود: این کتاب مانند دیگر آثار شجاعی و ترجمه‌های وی از مناجات‌ها نثری ادبی دارد و با زبانی امروزی به فارسی برگردانده شده است. همچنین کتاب با مقدمه‌ای مفصل درباره این خطبه و ضرورت ترجمه آن همراه است.

شجاعی در ادامه از انتشار چاپ سوم کتاب دیگری خبر داد و گفت: همچنین کتاب «نقش غدیر در کمال انسان‌ها» به کوشش محمد اسدی‌گرمارودی نیز به چاپ سوم رسیده است. این اثر در هفت فصل و همراه با پیشگفتار موضوع غدیر را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌کند.

وی اظهار کرد: غدیر برترین اعیاد، برترین عنایات خداوندی، اکمال دین و اتمام نعمت، روز تعیین اولیای حقیقی، غدیر از نگاه قرآن، عدم ذکر صریح ولایت در قرآن و ضرورت طرح مساله ولایت در عصر حاضر عنوان هفت فصل این کتاب هستند.

سید‌مهدی شجاعی متولد شهریور ۱۳۳۹ تهران، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات دراماتیک است.

شجاعی هشت سال مسوولیت صفحه‌های فرهنگی و هنری روزنامه جمهوری اسلامی و سردبیری ماهنامه صحیفه را به عهده داشت و سال‌های متمادی سردبیری مجله رشد جوان و مدیر انتشارات برگ بود. داوری چند دوره از جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات از فعالیت‌های هنری و فرهنگی او طی سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به‌شمار می‌روند.

فیلم‌نامه‌های «بدوک»، «دیروز بارانی» و «پدر» کارهای سینمایی مشترک او با مجید مجیدی اند و فیلم‌نامه «چشم خفاش» و «قلعه دبا» کارهای سینمایی مشترک او با بهزاد بهزادپور. از دیگر فیلم‌نامه‌های سیدمهدی شجاعی، می‌توان به «کمین» و «آخرین آبادی» اشاره کرد که توسط کانون پرورش فکری کودکان ساخته شده‌اند.

هم‌چنین کتاب‌های «کشتی پهلو گرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب»، «از دیار حبیب»، «شکوه‌های سبز 2» (ترجمه دعای ابوحمزه ثمالی)، «‌کمی دیرتر» و «سقای آب و ادب»، «خدا کند تو بیایی» و « دست دعا، چشم امید» حاصل تجربه‌های او در زمینه ادبیات مذهبی‌اند.

«کمی دیرتر» تازه‌ترین رمان شجاعی است که تا به حال چاپ‌های متعددی را پشت سر گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط