چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
راه‌اندازی ۲۴ قفسه طرح «پیک مهر» در کردستان

کار‌شناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: تاکنون ۲۴ قفسه طرح پیک مهر با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید در ارگان‌های مختلف استان نصب و راه اندازی شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، علی رستمی گفت: بیمارستان فجر و بوعلی مریوان، فرودگاه سنندج، اداره کل حراست استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دادگستری‌های استان، بیمارستان شهدای دهگلان، کانون ولایت و یکی از شعبات بانک تجارت در شهرستان دیواندره، از  مکان‌هایی‌اند که تاکنون این قفسه‌ها در آن‌ها راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: طرح پیک مهر در مناطق پرتردد و پرجمعیت شهری مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، پایانه‌های مسافری، فرودگاه‌ها و برخی ادارات اجرا می‌شود، قفسه‌هایی که بیشتر شبیه طرح «کتابخانه‌های باز» است و در آن‌ها کتاب‌هایی با موضوعات متنوع برای استفاده عمومی قرار داده می‌شوند.

رستمی عنوان کرد: این طرح در راستای تبیین منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه دسترسی آسان عموم مردم به کتاب، توسعه فرهنگ کتابخوانی، علم‌آموزی، افزایش معلومات عمومی جامعه و همچنین ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

کار‌شناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: تحقق سند نهضت مطالعه مفید، بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها و ساماندهی اوقات فراغت افراد جامعه، از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شوند. 

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده می‌شود.

رستمی در پایان گفت: همچنین تاکنون از برخی مکان‌های دیگر در سطح استان برای استقرار این قفسه‌های ویژه بازدید به عمل می‌آید و در صورت تایید نهایی طرح پیک مهر نیز در این مکان‌ها اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط