چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
اگر قرار باشد در حوزه خبری کار کنم «ايبنا» را انتخاب مي‌كنم

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: اگر روزی قرار باشد در حوزه خبری کار کنم به‌یقین خبرگزاری کتاب ایران را برای فعالیت انتخاب خواهم کرد.-

محمدجعفر محمدزاده در ديدار از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که مطبوعات «کتابگذار» گونه‌ای از مطبوعات محسوب می‌شوند، اظهار کرد: از میان پنج هزار نشریه‌، 88 نشریه به صورت اختصاصی به کتاب می‌پردازند.

وی در ادامه سخنانش گفت: برخی از این نشریات به معرفی و تبلیغ کتاب اختصاص دارند و برخی دیگر نیز به نقد و تحلیل کتاب می‌پردازند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که همه ما کتابخوانی را از مجله‌خوانی (مجله‌های کودک و نوجوان) آغاز کرده‌ایم، افزود: عموم مردم نیز، اغلب به سمت مجله‌خوانی رغبت دارند و به‌تدریج به سمت کتاب و کتابخوانی می‌روند. 

محمدزاده درباره نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: این نمایشگاه در سه بخش مطبوعات، خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با شرکت 31 استان برگزار شده است. در این نمایشگاه 830 غرفه و دو هزار و 380 رسانه وجود دارد. همچنین نمایندگانی از 26 کشور در بخش بین‌الملل به عرضه مطبوعات خود می‌پردازند.

وی درباره غرفه خبرگزاری کتاب ایران اظهار کرد: این خبرگزاری تنها خبرگزاری تخصصی در حوزه کتاب است. اگر روزی قرار باشد در حوزه خبری کار کنم به‌یقین خبرگزاری کتاب ایران را برای فعالیت انتخاب خواهم کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال روزافزون مردم از این دوره از نمایشگاه مطبوعات افزود: استقبال از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات نسبت به دوره پیش نیز بیشتر است. فضای فرهنگی حاکم در این نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های جنبی در حاشیه نمایشگاه مانند موزه مطبوعات، نمایشگاه گرافیک، نمایشگاه عکس مطبوعات، سامانه‌های اشتراک و بخش کودک و نوجوان از دلایل این استقبال به شمار می‌روند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا سیزدهم آبان‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها