سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۳
دومین کتاب از مجموعه زنان طنزپرداز آلمانی منتشر می‌شود

دومین کتاب از مجموعه زنان طنزپرداز آلمان منتشر می‌شود. این کتاب که «نوشتن از من، خواندن از شما» نام دارد، توسط کوردولا اشتراتمن، نویسنده و کمدین آلمانی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهشید میرمعزی که یک مجموعه هشت جلدی از زنان طنزپرداز آلمانی را برای انتشار در ایران به فارسی ترجمه می‌کند، دومین جلد از این مجموعه را به ناشر سپرد.

این کتاب که «نوشتن از من، خواندن از شما» نام دارد، توسط کوردولا اشتراتمن، نویسنده و کمدین ۴۵ ساله آلمانی، به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب در ۱۴۷ صفحه، توسط انتشارات نگاه به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

ترجمه قبلی میرمعزی از این مجموعه، کتابی بود از کریستینه نوستلینگر، طنزپرداز اتریشی که در نیمه اول سال جاری و با نام «گاهی اوقات دوست دارم مجرد باشم» توسط انتشارات گل‌آقا منتشر شد.

این مترجم پیشتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار "ایبنا" ضمن ابراز امیدواری از اینکه مجموعه ۸ جلدی زنان طنزپرداز آلمانی به اعتلای طنز فارسی کمک کند، گفته بود: سبک طنز نویسی جدیدی در دنیا شروع شده است که ما در ایران چیز زیادی از آن نمی‌دانیم. در این شیوه جدید جهانی، طنز نویس لزوما نباید یک سوژه‌ خنده‌دار را برای نوشتن برگزیند، بلکه اصل بر این است که هر موضوعی را بتوان به شکل طنز آمیز و جذاب برای مخاطب نقل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط