شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
هفته کتاب با حمایت استانداری رونق می‌گیرد

افزایش اعتبار هفته کتاب از سوی استانداری‌ها باعث می‌شود کتابخانه‌های شهرستانی با بودجه فرهنگی بیشتر، برنامه‌هایشان را رونق دهند.-

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بيان اين مطلب، عنوان کرد: استانداری با هماهنگی میان سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی مرتبط و افزایش اعتبار کتابخانه‌های شهرستانی، اجرای برنامه‌های هفته کتاب را پربار می‌کند.

علی فیروز همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب در کتابخانه مرکزی ارومیه خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی ارومیه همزمان با هفته کتاب به مدت یک هفته از20 تا 27 آبان ماه دایر خواهد بود. آثار این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف ارایه خواهند شد. 

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی افزود: همچنین نمایشگاه کتاب در سایر کتابخانه‌ها به صورت نمایش تازه‌های کتاب در پیشخوان کتابخانه‌ها دایر می‌شود.

وی با اشاره به عضویت رایگان یک روزه همزمان با هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی، گفت: یک روز از هفته کتاب عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان خواهد بود و سایر روزهای این هفته نیز عضویت با تخفیف ویژه صورت می‌گیرد. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی افزود: تخفیف 50 درصدی استفاده از خدمات اینترنتی و استفاده از نمایه نشریه‌های کتابخانه‌های استان در هفته کتاب، از خدمات ویژه کتابخانه‌های این استان در هفته کتاب است.

فیروز درباره برنامه‌های دیگر هفته کتاب در کتابخانه‌های استان آذربایجان غربی گفت: برپایی مسابقه‌های مکتوب و آنلاین در کتابخانه‌ها و استقرار پایگاه‌های دریافت کتاب‌های اهدایی از سوی خیران نیز از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های این استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: همچنین همزمان با هفته کتاب کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های استان تشکیل می‌شوند و جلسه‌های نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان و منتقدان محلی هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان دایر خواهند بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی با بیان‌که طبق آیین‌نامه ارسالی نهاد كتابخانه‌های عمومی کشور، برگزاری جشن كتاب امسال بر عهده واحد روابط عمومی استان‌هاست، گفت: لازم است که با مشاركت و همكاری تمامی واحدهای کتابخانه‌ای استان و سایر نهاد‌های فرهنگی، بیستمین دوره هفته کتاب در این استان مطلوب برگزار شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط