سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
بازسازی کتابخانه شهیدان اسلام در هفتکل

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هفتکل استان خوزستان از بهسازی و نوسازی فضای کتابخانه عمومی شهیدان اسلام این شهرستان خبر داد.-

جمال کمایی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1375 به مکان فعلی در پارک هفتم تیر منتقل شد.

وی با بیان این‌که این کتابخانه در سال 1389 یکبار بازسازی جزیی شد، افزود: اکنون پس از گذشت دو دهه، این کتابخانه به صورت اساسی و زیربنایی در حال بازسازی است.

کمایی درباره روند بازسازی این کتابخانه توضیح داد: بازسازی این مکان از اول خرداد ماه امسال شروع و در ابتدا با مشکل مالی از جانب پیمانکار مواجه شد. پس از این‌که متوجه کم‌کاری پیمانکار شدیم، با پیمانکار دیگری قرارداد بستیم تا عملیات بازسازی به صورت شبانه‌روزی ادامه پیدا کند.

به گفته وی، دو سالن مطالعه و کافی‌نت مجزا برای استفاده همزمان خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته شده است و به زودی نیز بخش کودک در این کتابخانه راه‌اندازی می‌شود.

کمایی همچنین تنها مشکل کتابخانه را کمبود بودجه دانست و افزود: طبق قانون هزینه‌های جاری کتابخانه باید از طریق حق عضویت اعضا و سهم نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری تامین شود، در حالی که از سال 83 تاکنون فقط مبلغ پنج میلیون ریال از سوی شهرداری پرداخت شده و حدود 200 میلیون ریال از حق کتابخانه هنوز پرداخت نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط