دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
ارسال کتاب‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به افغانستان

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کتاب‌های علمی تخصصی منتشر شده این دانشگاه را با هدف معرفی توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی به کشور افغانستان ارسال کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر احمد قره‌باغیان مدیر روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل و سمینارهای دانشگاه از ارسال کتاب‌های علمی تخصصی منتشر شده این دانشگاه برای دانشگاه‌های افغانستان خبر داد.

وی با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو مذاکرات صورت گرفته با رایزن فرهنگی سفارت افغانستان، 165 جلد کتاب منتشر شده خود را برای استفاده دانشجویان پزشکی، به دانشگاه‌های کشور افغانستان ارسال کرده‌ایم. 

قره‌باغیان با اشاره به لزوم ارایه و معرفی توانمندی‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خارج از مرزهای ایران به ویژه کشورهای منطقه گفت: هدف از ارسال این کتاب‌ها، ضمن کمک به ارتقای علمی افغانستان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای جذب دانشجو و متخصصان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوره‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت آموزشی تخصصی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای جذب استادان افغانستان برای آموزش در دانشگاه برای افزایش توانمندی‌های علمی آن‌هاست.

مدیر روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل و سمینارهای دانشگاه با اشاره به این که کتاب‌ها ارسالی به زبان فارسی هستند، اظهار داشت: این کتاب‌ها با موضوعات تخصصی در رشته‌های علوم پزشکی توسط استادان این دانشگاه به زبان فارسی نوشته شده و توسط انتشارات دانشگاه به چاپ رسیده است.

وی با تاکید بر تداوم این روند گفت: نخستین محموله کتاب در گام ابتدایی برای کشور افغانستان ارسال شد و این روند همچنان تداوم خواهد یافت. در گام بعدی دومین محموله کتاب به کشور فارسی زبان همسایه، تاجیکستان ارسال خواهد شد و در مراحل بعدی کتاب‌ها علمی منتشر شده به زبان انگلیسی نیز به سایر کشورهای همسایه ارسال خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها