سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
نمایشنامه «آمیز قلمدون» رادی منتشر شد

نشر قطره برای نخستین بار نمایشنامه «آمیز قلمدون» اکبر رادی، نمایشنامه‌نویس فقید را به صورت کتابی مجرا منتشر کرد. رادی نگارش این نمایشنامه را در سال 1371 به پایان برد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشر قطره در راستای انتشار نمایشنامه‌های اکبر رادی، نمایشنامه «آمیز قلمدون» را منتشر کرد. 

اکبر رادی نمایشنامه «آمیز قلمدون» را در سال 1371 به پایان برد. این نمایشنامه برای نخستین بار در سال 1376 به کارگردانی هادی مرزبان، در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و در سال 1377 از سوی نشر نیلا منتشر شد. 

نقش‌های این نمایشنامه «شکوهی» پیرمردی 70 ساله، «شوکت» همسر شکوهی و 60 ساله، «حشمت» زن همسایه، میانسال، «ماندانا» دختر بزرگ شکوهی، «رکسانا» دختر کوچک شکوهی و «پیشکار» هستند. 

«آمیز قلمدون» یکی از نمایشنامه‌های انتقادی رادی است و داستان آن درباره زندگی زن و مردی است که با آرزوهایی تباه شده، به سن پیری رسیده‌اند. شکوهی یا همان آمیز قلمدون، سراسر عمر خود را وقف ادب و فرهنگ کرده است و بر همین اساس در نهایت سادگی و به دور از زد و بندها، تملق، چاپلوسی و ثناگویی‌های رایج و مرسوم كه هدفی جز كسب منفعت ندارد، روزگار را به پاكی گذرانده و دل در گرو خط خوش و زلال هنر سپرده است. او اکنون دچار فقر و انزوا شده و تمامی آمال و آرزوهایش را در عشق به ادب و هنر و مردانگی و شرافت قربانی كرده است. 

نشر قطره نمایشنامه «آمیز قلمدون» اکبر رادی را در 112 صفحه و به قیمت چهار هزار و 500 تومان منتشر کرده است. این نخستین بار است که این نمایشنامه به صورت کتابی مجزا منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها