یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
تازه‌ترین رمان فرید قدمی به كتابفروشي‌ها آمد

فرید قدمی از انتشار تازه‌ترین اثر داستانی خود با نام «دومینانت یا مامان اون زنه‌رو که داره می‌دوه می‌بینی» خبر داد. به گفته وی ماجرای اصلی این رمان که در سه دقیقه اتفاق می‌افتد، به رابطه موسیقی و سیاست به معنای عام می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، قدمی درباره تازه‌ترین اثر داستانی‌اش که در سلسله مجموعه آثار «داستان امروز ایران» نشر افراز منتشر شده، گفت: ماجرای این رمان در سه دقیقه و 18 ثانیه اتفاق می‌افتد و درباره پیانیستی است که می‌خواهد همسرش را بکشد.
 
وی درباره بستر اصلی محتوایی داستان این کتاب توضیح داد: در واقع خواننده از ابتدای این داستان فکر می‌کند راوی سوم شخص است؛ در حالی که راوی اول شخص در حال بیان قصه است. ماهیت این داستان شاید به گونه‌ای متاثر از نظریه والتر بنیامین باشد که از موسیقی به عنوان زبان رستگاری و رهایی بشر صحبت می‌کند. 

به گفته قدمی توزیع این رمان هنوز آغاز نشده است و جلسه رونمایی آن فردا،‌ دوشنبه، 24 مهر، ساعت 17 در موسسه مطبوعاتی پژوهش برپا خواهد شد. 

«مايا يا قصه آپارتمانی در خيابان کريم خان» نام رمان پیشین قدمی است که در سال 1388 از سوی نشر هیلا و ققنوس منتشر شد. قدمی در این رمان از توصیف نوعی خاص از شیوه روایت در روایت بهره برده است.

در داستان او گونه‌ای از آگاهی و هشیاری که البته با نوعی سیاه‌بینی طنز‌آمیز توام است، دیده می‌شود.

این داستان نگاهی به آدم‌های مختلف زندگی شهری دارد و در پایان هر اپیزود از این داستان، خواننده با نوعی پایان‌بندی حیرت‌آور مواجه می‌شود.

از این نویسنده این روزها یک رمان دیگر و یک رمان ترجمه مراحل اداری انتشار را سپری می‌کنند. وی همچنین در حال نگارش اثری پژوهشی در حوزه داستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها