یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹

به گفته کوین چپمن رییس انجمن ناشران نیوزیلند ، بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت نسبت به ادبیات و فرهنگ کشور نیوزیلند علاقه بسیار زیادی از خود بروز داده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، میشله تیلور سخنگوی وزارت فرهنگ نیوزیلند هم گفت: استقبال از غرفه نیوزیلند بسیار زیاد بود و در سه روز نخست برپایی این نمایشگاه 27 هزار نفر به بازدید از غرفه این کشور پرداخته‌اند.
 
کوین چپمن افزود : طی 25 سال اخیر که بازدید از این نمایشگاه می پردازم هرگز شاهد نبودم که هیچ کشور میهمانی همچون نیوزیلند تا این حد بر نمایشگاه به لحاظ موضوعی تاثیر بگذارد. به علاوه حضور نیوزیلند سبب شد تا ناشران و نویسندگان نیوزیلندی یک افزایش صد درصدی را در زمینه ترجمه آثار ادبی نیوزیلندی به زبان آلمانی تجربه کنند. 

اما در این میان یورگن بوس رییس نمایشگاه فرانکفورت نیز که از موفقیت نیوزیلند بسیار خوشحال است گفت: نیوزیلند رنگارنگ ترین کشور میهمانی است که ما تا کنون داشته‌ایم. این کشور از تمام جنبه ها از ادبیات گرفته تا ورزش نمایشگاه امسال را پوشش داده است. در همین زمینه ناشران به من اطلاع داده‌اند که مساله تجارت حقوق آثار نیز فراتر از حد انتظار بوده و این خود یک موفقت بزرگ است، زیرا هرچه آثار بیشتری از ادبیات نیوزیلند ترجمه شود، می توان با این کشور بیشتر آشنا شد. 

برای نمایشگاه امسال 80 نویسنده نیوزیلندی به فرانکفورت سفر کرده‌اند تا آثارشان را معرفی کنند. برای این منظور 100 برنامه در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می توان به نمایشگاه های هنری، کتابخوانی نویسندگان، نمایش فیلم و برپایی کنسرت اشاره کرد. 

نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت طی سه روز نخست برپایی خود در مجموع 146هزار و 187 بازدید کننده داشت که این رقم نسبت به سال گذشته 6/1 درصد کاهش داشته است. 

از نویسندگانی که در  شنبه 13 اکتبر (22 مهر) در نخستین روز بازدید عموم در این نمایشگاه حاضر شدند، مي‌توان به جف کنی نویسنده آمریکایی مجموعه پرفروش «خاطرات یک بچه ریغو» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها