سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲
هزینه ارسال کتاب در ایران کمتر از دیگر کشورهاست

مدیرکل روابط عمومی شرکت پست ایران گفت: هزینه ارسال کتاب و مرسولات فرهنگی در ایران نسبت به دیگر کشورها پایین است. سیاستگذاری شرکت پست این است که در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش داشته باشد. همچنین تعرفه‌های این شرکت نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.-

محمدحسن ترابی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مساله که تعرفه‌های این سازمان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: هزینه ارسال کتاب در ایران از بیشتر کشورهای جهان کمتر است.

وی افزود: هزینه ارسال کتاب بین شهرهای ایران یا به دیگر کشورها، براساس مسافت بین مبدا و مقصد و حجم کتاب‌ها متفاوت است؛ با این‌حال تعرفه‌های پست در ارسال مرسولات فرهنگی مانند کتاب و مطبوعات بسیار پایین است تا سازمان پست نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقشی داشته باشد.

ترابی گفت: ارسال کتاب به دو روش انجام می‌شود؛ یکی از چاپخانه‌ها که با حجم بالا و کیسه‌های مخصوص است و معمولا تعرفه پایین‌تری دارد. هزینه این مرسوله‌ها با توجه به حجم بسته و فاصله تا مقصد با تخفیف‌های ویژه محاسبه می‌شود. روش دیگر، ارسال کتاب از سوی افراد به شهر دیگر یا خارج از کشور است، این گونه مرسوله‌ها تعرفه عادی دارند و مانند دیگر مرسولات پستی‌ محاسبه می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت پست ایران بیان کرد: بیشترین ارسال کتاب از ایران به خارج از کشور مربوط به تهران و قم است. همچنین در این رده‌بندی استان‌های اصفهان و خراسان در جایگاه بعدی قرار دارند. ارسال کتاب از شهرهای مذهبی به مقصد کشورهای اسلامی نیز بالاترین میزان ارسال کتاب را به همراه دارد. 

وی همچنین توضیح داد: پرکارترین روزهای سال برای این شرکت، روزهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که بیشترین ارسال کتاب به خارج از کشور و شهرهای دیگر انجام می‌شود.

وی در پایان سخنانش گفت: این سیاستگذاری شرکت پست درباره تخفیف کتاب و مرسولات فرهنگی هم‌سو با گسترش فعالیت های فرهنگی در کشور است.

امروز 9 اكتبر (18 مهر) در تقويم به عنوان روز جهاني پست نامگذاري شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    مدير كل روابط عمومي شركت پست ! شركت پست زاهدان براي همين كتاب كه شما مي فرماييد 1000 تومان بيشتر از ما پول ميگيره ! لطفا جوابگو باشيد ... با تشكر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها