یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
180 هزار تن کاغذ وارد کشور می‌شود

مسوول كارگروه بررسی راه‌های تامین كاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه‌داران از نتایج جلسه‌ اخیر این کارگروه خبر داد و گفت: بر اساس توافق‌ها و ثبت سفارش‌های صورت گرفته از سوی برخی واردکنندگان کاغذ تا پایان سال جاری 180 هزار تن کاغذ وارد کشور خواهد شد.-

داریوش رضوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: تامین و توزیع کاغذ مورد نیاز کشور از  وظایف اصلی کارگروه بررسی راه‌های تامین كاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه‌داران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: این کارگروه با توجه به مصوبه هیات دولت مبنی بر حذف تعرفه گمرکی کاغذ، از مدت‌ها قبل با یکی از واردکنندگان کاغذ هماهنگی‌ها و توافق‌هایی را انجام داد تا بر اساس آن 10 هزار تن کاغذ وارد کشور شود. این 10 هزار تن کاغذ تا دو هفته دیگر در اختیار فعالان چاپ و نشر قرار می‌گیرد.

مشاور اجرايي معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد در ادامه سخنانش گفت: كارگروه بررسی راه‌های تامین كاغذ مورد نیاز کشور هماهنگی‌هایی را برای ورود مابقی کاغذها (170 هزار تن) انجام داده است. این مقدار از کاغذ تا پایان سال جاری به‌تدریج وارد کشور می‌شوند.

مسوول كارگروه بررسی راه‌های تامین كاغذ مورد نیاز ناشران و چاپخانه‌داران در پایان گفت: کاغذی که وارد کشور می‌شود حدود 35 درصد زیر قیمت فعلی بازار در اختیار ناشران و تشکل‌های نشر قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط