جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
اختصاص زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی در تربت جام

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌‌ جام در استان خراسان رضوی از ساخت کتابخانه مرکزی این شهر در زمینی به وسعت دو هزار و 500 متر مربع خبر داد._

طاهره نظری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه در پارک یاس یکی از مکان‌های پرجمعیت شهر تربت‌جام ساخته خواهد شد.

وی افزود: پیش از این قرار بود در این مکان یک مجمتع فرهنگی ساخته شود اما در دو سال گذشته هیچ اقدامی برای ساخت مجتمع انجام نشد و با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تربت‌جام این موضوع توسط وی در حضور فرماندار مطرح شد.

نظری با بیان این‌که در این دیدار فرماندار زمین مجتمع را برای ساخت کتابخانه به اداره کتابخانه‌های عمومی واگذار کرد، گفت: اگر چه در مرکز شهرستان یک باب کتابخانه فعال است اما به دلیل محدودیت فضا و مخزن امکان پاسخگویی به نیاز مراجعه‌کنندگان را ندارد.

وی اظهار کرد: این کتابخانه برای ساخت نیازمند جذب اعتبار از سوی فرمانداری یا اعتبارات استانی است، در غیر این صورت اعتبار آن باید 60 درصد از طریق خیران محلی و 40 درصد از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی تامین شود.

به گفته نظری، پیش‌بینی می‌شود برای ساخت کتابخانه مرکزی تربت‌جام هزینه‌ای افزون بر 350 میلیون تومان اعتبار لازم باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود از ساخت یک باب کتابخانه در روستای «بزد» از توابع بخش مرکزی تربت‌جام خبر داد و افزود: قرار است این کتابخانه در زمینی به وسعت 300 مترمربع ساخته شود، این روستا در فاصله 10 کیلومتری شهر تربت‌جام قرار دارد.

اکنون سه باب کتابخانه نهادی و سه باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان تربت جام فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط