دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کتاب «شعرحمایت» رونمایی شد

کتاب «شعرحمایت» با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی شهر خجند تاجیسکتان، در کاخ رودکی این شهر رونمایی شد. کتاب «شعرحمایت» دربرگیرنده آثاری درحوزه شعر، قصه، مقاله و عکس از شاعران و نویسندگان ولایت سغد تاجیکستان و با موضوع حمایت از یتیمان و بی‌سرپرستان است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب «شعر حمایت» با حضور حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیات همراه، جمعی از چهره‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی شهر خجند چون فرزانه خجندی، امین شریف اف، رییس کمیته دین استان سغد، محبت باباجان آوا، معاون فرهنگی شهرداری خجند و رضا شهمرادی، کارشناس فرهنگی نمایندگی فرهنگی ایران در خجند، در کاخ رودکی این شهر برگزار شد.

پیش‌تر از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در تاجیکستان مسابقه شعری، با عنوان «حمایت از یتیمان، بی‌سرپرستان و بی‌بضاعتان» با همکاری نشریه دم برگزار شد. برهمین اساس از سوی شاعران و نویسندگان ولایت سغد بیش از 400 مقاله، قصه، عکس و شعر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد و این آثار در قالب کتابی با عنوان «شعر حمایت» منتشر شدند. همچنین به بهترین آثار نیز جوایزی اهدا و کتاب در میان شرکت‌کنندگان این مسابقه توزیع شد.

در آغاز جلسه رونمایی از این کتاب خجندی از مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل حمایت و کمک‌های فراوان این کمیته به مردم تاجیکستان و به ‌ویژه مردم استان سغد، تشکر کرد.

انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد از نخستین نهاد‌های بشر دوستانه‌ای بود که پس از استقلال جمهوری تاجیکستان در این کشور آغاز به فعالیت کرد و خوشبختانه طی سال‌های گذشته این کمیته برای ملت تاجیکستان خدمات شایانی ‌را انجام داده است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های شعر ‌حمایت، کمک ‌و پشتیبانی‌ به قشر نیازمند جامعه است و برگزاری این گونه همایش‌ها برای هر جامعه بسیار مهم ‌و موثر است.

در خلال این برنامه برخی از شاعران ولایت سغد تاجیکستان چون آذرخش، نورعلی‌ نورزاد، نورمحمد نیازی، ادیبه و مهوش اشعاری با موضوع حمایت از یتیمان و بی‌سرپرستان قرائت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط