شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵

«الکه ارب» نویسنده 74 ساله آلمانی به عنوان برنده سال 2012 قدیمی ترین جایزه ادبی زنامه کشور آلمان به نام «رزویتا» معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران در توضیح انتخاب این نویسنده، شاعر و مترجم اعلام کرد: این بانوی 74 ساله چندین دهه است که به عنوان برجسته‌ترین نماینده شعر آلمان به شمار می رود.
 
«الکه ارب» متولد 18 فوریه 1938 در شرباخ و دختر «اوالد ارب» (1903 – 1978) دانشمند ادبیات است که در رشته های زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات اسلاوی، تاریخ و علوم تربیتی تحصیل کرده و از سال 1966 به عنوان نویسنده آزاد فعالیت می کند. وی همچنین به ترجمه آثار ادبی از زبان های روسی ، انگلیسی ، ایتالیایی ، گرجی و ... نیز می پردازد. «ارب» عضو آکادمی هنر زاخسن است و هم اینک در برلین زندگی می کند. وی از ماه مه 2012 به عنوان عضو جدید آکادمی هنر در برلین معرفی شده است. از این نویسنده تا کنون آثار بسیاری منتشر شده و چندین جایزه ادبی نیز به وی اهدا شده است. 

جایزه ادبی رزویتا به ارزش پنج هزار و 500 یورو به نام بانویی متعلق به قرن 10 میلادی به نام رزویتا فون گاندرسهایم (935 – 973) نامگذاری شده که به نگارش نمایشنامه و شعر می پرداخت. این جایزه 9 نوامبر (18 مهر) به «ارب» اهدا می شود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها