شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
دو کتاب حوزه گردشگری در جشنواره «سفر سبز» ارایه می‌شوند

همزمان با هفته گردشگری دو کتاب جامع «ایرانگردی»‌ و «راهنمای جهانگردی» در جشنواره «سفر سبز» که در مجموعه طبیعت پردیسان برگزار می‌شود، در دسترس علاقه‌مندان به حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی قرار می‌گیرند.-

علی دهقانی، مدیر روابط عمومی شركت تعاوني انتشارات «كامل» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در نمایشگاه جشنواره «سفر سبز» که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شده است، این انتشارات دو کتاب «ایرانگردی» و «جهانگردی» را به علاقه‌مندان این حوزه معرفی می‌کند.

وی درباره کتاب جامع «ایرانگردی»‌گفت: در بخش نخستین این کتاب نمایی کلی از جغرافیای سیاسی و تاریخی 31 استان به‌تفکیک در 31 بخش آورده شده است که در هر بخش به اطلاعاتی همچون جمعیت، مساحت، اطلاعات آب‌وهوایی، وجه تسمیه و پیشینه تاریخی شهرهای هر استان پرداخته شده است.

دهقانی افزود: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی هر استان همراه با عکس، بخش‌های بعدی این کتاب را تشکیل می‌دهد. موارد دیگری مانند راهنمای واحدهای تقسیمات کشوری، نقشه سیاسی جهان، نقشه سیاسی ایران و نقشه راه‌ها، چکیده تاریخ ایران به‌همراه واژه‌نامه نیز در کتاب جامع «ایرانگردی» آورده شده است.

مدیر روابط عمومی انتشارات «کامل» درباره دیگر کتاب این انتشارات که در نمایشگاه «سفر سبز» ارایه شده، گفت: «راهنمای جهانگردی» شامل اطلاعات عمومی و گردشگری 260 کشور دنیا براساس تقسیمات «نشنال جغرافی» است. نقشه سیاسی جهان، ایران و دیگر قاره‌ها، مشخصات عمومی هر کشور و جاذبه‌های گردشگری پنج قاره نیز در این کتاب آمده است.

دهقانی، معرفی موسسه‌های توریستی، هتل‌ها و آژانس‌های هواپیمایی در دیگر کشورها را از اطلاعات مفید و کاربردی برای جهانگردان ایرانی دانست و گفت: این اطلاعات در کتاب «راهنمای جهانگردی» گردآوری شده‌اند.

جشنواره «سفر سبز» در هفته گردشگری از 6 مهرماه آغاز شده و تا 12 مهرماه در مجموعه طبیعت پردیسان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها