شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
افتتاح كتابخانه‌هاي طوبی و ديزج تا هفته كتاب

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان خوي استان آذربايجان غربي با اعلام آماده بودن کتابخانه‌هاي طوبی و ديزج واقع در شهرستان خوي، از افتتاح اين كتابخانه‌ها در صورت تحويل موقت تا هفته كتاب خبر داد.-

فاطمه مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به جمعيت 36 ميليون نفري شهرستان خوي عنوان كرد: بخش كتاب‌هاي گوياي كتابخانه‌هاي اين شهرستان اكنون در مرحله تجهيز قفسه و لوح‌هاي فشرده قرار دارند و به زودي تمام كتابخانه‌هاي اين شهرستان داراي بخش كتاب‌هاي گوياي ويژه نابينايان مي‌شوند.

وي با بيان اين‌كه اين شهرستان پنج كتابخانه عمومي و 10 كتابخانه مشاركتي دارد، درباره بخش‌های مختلف كتابخانه‌ها گفت: كتابخانه‌هاي شهرستان خوي داراي بخش‌هاي سالن مطالعه، مخزن كتاب، مرجع، نشريه‌ها، كودك و نوجوان،كافي‌نت و كتاب‌هاي نوسوادان(مخصوص آموزش نهضت سوادآموزي) است.

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان خوي با بيان اين‌كه انجمن نهضت مطالعه مفيد سال گذشته تشكيل شده است، اظهار كرد: نخستين جلسه اين انجمن با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني به ویژه در بين جوانان از طريق امکاناتی مانند تبليغات، صدا و سيما، نشریه‌ها و هرگونه منبع اطلاع‌رسانی برای ترغیب و معرفی کتاب به مردم با اولویت جمعیت جوان تشکیل شد. این جلسه‌ها هر دو ماه یکبار پیگیری می‌شوند.

مقدم همچنين درباره تشكيل انجمن خيران كتابخانه‌ساز شهرستان خوي عنوان كرد: 15 نفر از اعضاي انجمن خيران كتابخانه‌ساز اين شهرستان شناسايي شدند و بعد از ثبت رسمي و انجام مقدمات اداراي اين انجمن تا پايان مهر‌ماه شروع به فعاليت رسمي خواهد كرد و همچنین 18 نفر از انجمن خیران مدرسه‌ساز نیز برای همکاری با اداره کتابخانه‌های شهرستان خوی اعلام آمادگی کردند.

وي با اشاره به راه‌اندازي كتابخانه مشاركتي هلال احمر شهرستان خوي افزود: اين كتابخانه مشاركتي پيش از اين فقط براي استفاده اعضاي هلال احمر بود اما با تبديل شدن به كتابخانه مشاركتي، مكاني براي استفاده عموم مردم به ویژه جوانان شده است و نهاد کتابخانه‌های کشور منابع آن را تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط