پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
رمان «زنده باد مرگ» فیلم می شود

رمان «زنده باد مرگ» نوشته «ناصر ایرانی» توسط شورای اقتباس رمان مرکز «سیما فیلم» براي اقتباس تلويزيوني خریداری شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سيمافيلم،«مجتبی شاکری»، دبیر شورای اقتباس رمان مرکز سیما فیلم در توضيح اين مطلب گفت: شورای اقتباس رمان مرکز سیما فیلم در دو بخش «کودک و نوجوان» و «بزرگسال»، آثار را بررسی و پس از تصویب در شورا، اقدام به خرید حق اقتباس این آثار می كند.

این شورا هر هفته جلساتی را پیرامون بررسی رمان برگزار می کند، در صورت تصویب آثار بررسی شده، حق اقتباس آنها خریداری می شود تا در فرصتی دیگر، رمان براي اقتباس در اختیار فیلمنامه نویس قرار بگیرد.
 
شاکری در خصوص چگونگی همکاری نویسنده رمان در نگارش فیلمنامه اعلام کرد: اگر نویسنده رمان تمایل و یا توانایی نگارش فیلمنامه را داشته باشد که خودش شخصاً کار اقتباس را انجام می دهد، اما در غیر این صورت، رمان در اختیار یک فیلمنامه نویس قرار می گیرد.
 
وی در ادامه افزود: در طول مراحل اقتباس، نویسنده رمان در صورت تمایل، می تواند به عنوان مشاور در کنار فیلمنامه نویس قرار بگیرد.

رمان «زنده باد مرگ» به نویسندگی «ناصر ایرانی» جزو آخرین رمان هایی است که توسط این شورا تصویب و حق اقتباس آن خریداری شده است.
 
«ناصر ایرانی»  نوشتن را از دهه پنجاه شروع کرد. حاصل سه دهه فعالیت ناصر ایرانی در عرصه ادبیات، نمایشنامه های «قتل»،«حفره»،«در پایان»،«مرده ها را اگر چال نکنید» و تعدادی رمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط