یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
اثری درباره داروشناسی بیماری‌های روانی به چاپ رسيد

کتاب «روان داروشناسی» به‌تازگی با هدف بالابردن آگاهی روانپرستاران از داروهای بیماران روانی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «روان داروشناسی» در 10 فصل نوشته شده و در آن به مسایلی مانند «داروهای روانگردان»، «داروهای ضد روانپریشی»، «داروهای ضد افسردگی»، «داروهای تثبیت‌کننده خلق»، «داروهای ضد اضطراب»، «محرک‌ها»، «داروهای ضد پارکینسون»، «گیاهان دارویی در روانپزشکی» و «فرایند پرستاری در دارودرمانی» پرداخته شده است.

جمیله محتشمی، یکی از مولفان این کتاب، «روان داروشناسی» را اثری در حیطه داروهای مربوط به بیماری‌های روانی معرفی کرد و افزود: بخشی از این کتاب به داروهای شیمیایی و بخش دیگری به داروهای گیاهی که در درمان افسردگی استفاده می‌شوند اختصاص دارد.

این دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ویژگی‌های این اثر گفت: تفکیک داروهایی که برای درمان‌های متفاوت مورد استفاده می‌گیرند، تشریح کاربرد داروهای جدید و استفاده از طب گیاهی و اسلامی از ویژگی‌های این کتاب است.

وی مخاطبان این کتاب را دانشجویان گروه‌های بهداشتی همچون پرستاری، پزشکی و روانشناسی معرفی کرد و گفت: متن کتاب تا حدی برای خانواده‌ها و افراد غیرمتخصص سنگین است و در آن مسایل تخصصی مطرح شده. البته خانواده‌های بیماران مزمن به دلیل این‌که در طول چند سال درگیری‌ با بیماری، آشنایی نسبی با داروها دارند هم می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

محتشمی طبقه‌بندی داروها را یکی از ویژگی‌های این کتاب دانست و گفت: مخاطب به‌راحتی می‌تواند به بخش مورد نیاز خود مراجعه کند و به مطالبی که می‌خواهد دسترسی داشته باشد. در این کتاب به طور اختصاص به داروها پرداخته شده در حالی که پیش از این اغلب کتاب‌ها، در کنار توضیح مسایل مختلف، بخشی را هم به این مبحث اختصاص داده بودند.

«روان داروشناسی» اثر مشترک فاطمه نوغانی و جمیله محتشمی با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 72 صفحه و به بهای دو هزار و 950 تومان از سوی نشر طبیب و انتشارات تیمورزاده روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها