یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
«شادی و خنده» در راه است

نورمراد محمدی، محقق حوزه دین و اخلاقیات کتابی با عنوان «شادی و خنده» را در نوبت نشر دارد. او در این اثر با بیان اهمیت شادی و امیدوار بودن در زندگی، راه‌های شاد زیستن و آسیب‌های دلمردگی و ناامیدی را با استفاده از توصیه‌های دینی بررسی می‌کند.-

محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با تاکید بر این که چنان‌چه در زندگی شادی نباشد، امید نیز وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: این کتاب با تکیه بر ابعاد گوناگون روانشناسی، اجتماعی و دینی راه‌هایی را که موجب شادی انسان‌ها می‌شود، عنوان می‌کند.

وی ایجاد شادی در دل مومنان را که از موضوعات این نوشتار است، از تاکیدات دین اسلام دانست و افزود: به دلیل آن که برخی از محققان معتقدند جامعه ما در حال حرکت به سوی دلمردگی و فاصله گرفتن از شادی است، تصمیم گرفتم «شادی و خنده» را در راستای تبیین معنای حقیقی شاد بودن و شاد زیستن تالیف کنم.

محمدی با اظهار تاسف از این که اغلب افراد به درستی معنای شادی را درک نکرده‌اند، بیان کرد: شادی، تنها خندیدن نیست، شادی یعنی امید به زندگی و هدف‌دار بودن. شادی ابعاد و حالت‌های گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها شادی معنوی به معنای نزدیکی به خداوند است.

وی علاوه بر راه‌های شاد بودن و شادکردن دیگران مطالبی مانند کمک به مومنان و حل مشکلات آن‌ها را از  مضامین اثرش عنوان كرد و گفت: طنزپردازی نیز از  راه‌های شادکردن دیگران است و ارزش معنوی دارد. رکوردهای خنده، انواع خندیدن و شوخی‌هایی که پیامبر گرامی اسلام با اصحابشان داشتند، از  مباحث این کتابند. قرار است «شادی و خنده» از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شود.

این محقق حوزه دین علاوه بر این کتاب، اثر دیگری با عنوان «زندگی دو برادر» را نیز در نوبت نشر دارد. محمدی در این زمینه گفت: یکی از این دو برادر، ساده لوح و دیگری فردی متعادل است، برداشت‌های عامیانه این افراد از زندگی و نحوه مقابله و مواجهه آن‌ها با مسایل گوناگون، روایت‌های طنزگونه این اثر را شکل می‌دهند. این کتاب می‌خواهد به مخاطبان خود که اغلب نوجوانان‌ هستند، یاد آور شود که در ارزیابی افراد نباید به ظاهر آن‌ها بسنده کرد. پیش‌بینی می‌شود این کتاب را انتشارات بنشاسته ایلام به چاپ رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها