سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کتابی تخصصی با موضوع «سمپلینگ» منتشر شد

نخستین کتاب تخصصی درباره سمپلینگ منتشر شد. مولف این اثر می‌گوید مهمترین هدفش از نگارش این کتاب فراهم آوردن شرایطی برای حمایت از تولیدات داخلی کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سمپلینگ» عنوان کتابی کم‌حجم است که در آن علاوه بر معرفی این روش تبلیغاتی، روش‌های اجرا و مراحل مختلف آن شرح داده می‌شود.

فرزاد حسنی، نویسنده کتاب «مقدمه‌ای بر ارایه خدمات سمپلینگ و کلینیک محصولات و خدمات» درباره اهمیت این کتاب گفت: از آن‌جایی که تبلیغات هزینه زیادی را بر دوش شرکت‌های مختلف می‌گذارد و بسیاری از آن‌ها توانایی مالی لازم را برای حضور در رسانه‌های تبلیغاتی گران‌قیمت ندارند، مشارکت در سمپلینگ و کلینیک محصولات به عنوان یک راهکار ارزان‌قیمت معرفی شده مطرح است و سمپلینگ سال‌هاست در کشورهای اروپایی به عنوان روشی متداول توسط شرکت‌ها به‌کار می‌رود.

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به این‌که مرجع مکتوب و مدونی وجود ندارد که با دقت و به صورت عمقی بر روی موضوع سمپلینگ و کلینیک محصولات و خدمات در حوزه بازاریابی فعالیت کند و خلایی برای آشنایی کارشناسان و مدیران بازاریابی و تبلیغات با این موضوع وجود داشت، تصمیم به انتشار نخستین کتاب در این حوزه گرفتم. 

نویسنده کتاب «تدبیر ساخت فیلم مستند» با اشاره به معنی واژه سمپلینگ گفت: سمپلینگ sampling به معنای نمونه‌گیری و یا مزه کردن است. در واقع با عرضه شدن هر محصول جدید، برای آشنایی بیشتر مردم می‌توان با ارایه نمونه‌های کوچک‌تر از آن محصول به صورت رایگان و آشنا کردن مردم با مزایای آن‌ها، افراد را به خرید و بهره‌بردن از آن کالای خاص تشویق کرد.

وی ادامه داد: در این کتاب علاوه بر این‌که مفهوم سمپلینگ و کلینیک محصولات و خدمات، به بیان مزایای و ویژگی‌های این روش و نیز مطالعه موردی درباره نمونه‌های موفق پرداخته شده است. 

این روزنامه‌نگار با اشاره به این‌که هدف عمده این کتاب، حمایت از تولید و سرمایه ایرانی است، گفت: علاوه بر این، با تبلیغ غیرمستقیم و مستقیم محصولات ایرانی، ارتقای سطح تبلیغات و همچنین اطلاع‌رسانی به کمک یک رسانه جدید تبلیغاتی فراگیر، امکان ارایه محصولات ایرانی به خارج از کشور نیز فراهم می‌شود. 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد مطالعه این کتاب به شرکت‌های تولیدکننده محصولات و خدمات ایرانی کمک کند منبع مناسبی در اختیار داشته باشند و به کمک آن بتوانند سیاست بازاریابی مناسبی را در حوزه سمپلینگ اتخاذ کنند.

کتاب «مقدمه‌ای بر ارایه خدمات سمپلینگ و کلینیک محصولات و خدمات» اثر فرزاد حسنی با شمارگان هزار نسخه، در 48 صفحه و به بهای دو هزار و 500 تومان از سوی نشر افراز روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها