یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
انتشار آرای فقها درباره لقاح مصنوعی و اهدای جنین

نویسنده کتاب «لقاح مصنوعی و اهدای جنین از منظر فقه و حقوق اسلام» تبیین آرای علما و فقهای شیعه درباره لقاح مصنوعی و آگاهی‌بخشی درباره این پدیده نوظهور را از رسالت‌های اثرش عنوان كرد.-

عظیمه نصرتی‌مراللو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که لقاح مصنوعی و اهدای جنین در شمار پدیده‌های نوظهور عصر جدید در حوزه علم پزشکی است، عنوان کرد: از این رو آگاهی از مسایل و احکام فقهی آن برای محققان و علاقه‌مندان به این حوزه اهمیت می‌یابد.

وی افزود: در نگارش این کتاب تصمیم گرفتم با بررسی ابعاد گوناگون لقاح مصنوعی و اهدای جنین به گردآوری آرای علما و فقهایی که در این‌باره اعلام نظر کرده بودند، بپردازم.

کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق کاربرد اصلی نتایج تحقیقاتش را ویژه افرادی خواند که علاقه‌مند به بچه‌دار شدن هستند اما از طریق راه‌های طبیعی نمی‌توانند بچه‌دار شوند و گفت: این افراد با آگاهی از مسایل فقهی لقاح مصنوعی بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند. 

این مدرس دانشگاه پیام نور یادآور شد: در این تحقیق تنها به ابعاد نظری و علمی لقاح مصنوعی توجه داشتم و به مباحث پزشکی نپرداخته‌ام، احتمال دارد در نگارش تحقیقات بعدی‌ام به این عرصه نیز ورود بیابم.  

نخستین چاپ کتاب «لقاح مصنوعی و اهدای جنین از منظر فقه و حقوق اسلام» را انتشارات خرسندی با شمارگان هزار نسخه در 112 صفحه به بهای 50 هزار ريال به‌تازگی روانه بازار کتاب کرده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها