دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
زادی اسمیت دیگر در آمریکا کتاب نمی‌نویسد

زادی اسمیت نویسنده سرشناس بریتانیایی و نویسنده کتاب «درباره زیبایی» در جشنواره ادینبورگ گفت دیگر در آمریکا کتابی نمی‌نویسد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، زادی اسمیت که دیروز در جشنواره بین المللی کتاب ادینبورگ حضور یافته بود، در جمع دوستدارانش گفت نمی خواهد کار دیگری را در آمریکا شکل دهد. 

رمان قبلی او با عنوان «درباره زیبایی» که سال 2005 منتشر شده بود و در شهر دانشگاهی نیوانگلند رخ می‌دهد با تحسین منتقدان روبه رو شده بود. این نویسنده که به‌ندرت در جمع‌های عمومی ظاهر می‌شود و همواره از این که از او عکس گرفته شود پرهیز می‌کند، در نشستی که در ادینبورگ برگزار شد گفت بازخوردهای وسیعی از خوانندگان کتاب «درباره زیبایی» دریافت کرده است. 

این رمان درباره دو خانواده دانشگاهی نوشته شده بود که با وجود جایگاه روشنفکرانه شان زندگی یکدیگر را به آشوب می‌کشانند. او گفت: نمی دانید چقدر ایمیل دریافت کردم که درباره اشتباه‌های این کتاب بود. خیلی چیزها هست که آمریکایی‌ها به زبان نمی‌آورند و خیلی از چیزهایی که آن‌ها می گویند برای انگلیسی ها قابل درک نیست...
 
او افزود به همین دلیل به این نتیجه رسیده است که نیویورک به اندازه کافی نویسنده دارد و او فکر نمی‌کند که لازم باشد تا به شمار آن‌ها اضافه شود. 

زادی اسمیت در رمان جدیدش با عنوان «ان دبلیو» که به تازگی منتشر شده به زادگاهش بازگشته و رمانش را در شمال غرب لندن جایی که خودش رشد کرده، نوشته است. او در این رمان به توصیف زندگی همزمان چهار نفر پرداخته که در دهه چهارم زندگی شان هستند. او گفت با نوشتن این کتاب قصد داشت تا از تجربیات زندگی در لندن بگوید. این کتاب که از آن به عنوان یکی از مدعیان امسال جایزه بوکر سخن می‌رفت در کمال تعجب منتقدان به فهرست بوکر 2012 راه نیافت. 

زادی اسمیت که در لندن و آمریکا زندگی می‌کند استاد زبان انگلیسی دانشگاه نیویورک است. او هشت سال صرف نوشتن کتاب جدیدش کرد. وی با کتاب «دندان های سفید» برنده جایزه اورنج سال 2006 شد و کتابش در شمار 100 کتاب برتر مجله تایم از سال 1923 تا 2005 جای گرفت. «فروشنده امضا» درباره مردی که با جمع آوری و فروش امضای چهره‌های مشهور زندگی می کند از دیگر آثار تحسین شده اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها