جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
«فقه المسائل الخلافیه» تالیف می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامین پورامینی این روزها به نگارش کتابی با عنوان «فقه المسائل الخلافیه» در حوزه مباحث فقهی اختلافی شیعه و اهل سنت می‌پردازد.-

پورامینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: ما شیعیان در پاره‌ای از مسایل فقهی و غیرفقهی با اهل سنت اختلاف نظر داریم از این رو کوشیدم در گفتمانی علمی و به دور از اهانت به سایر مذاهب، این مباحث اختلافی را بررسی کنم. 

متخصص حوزه ادیان و مذاهب درباره ضرورت تدوین چنین آثاری گفت: از آنجا که بحث فقه مقارن از جمله موضوعات جامعه علمی به‌شمار می‌آید، چنانچه بخواهیم با پیروان ادیان و مذاهب دیگر وارد گفت‌وگو شویم، باید بر اساس مبانی علمی به این بحث بپردازیم، لذا آگاهی از این مبانی اختلافی در این‌جا ضروری به‌نظر می‌رسد.

این استاد حوزه فقه و اصول با اشاره به این که کتاب «فقه المسائل الخلافیه» را به زبان عربی می‌نگارد، بر جنبه روشنگری اثرش تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنم تالیف آن را تا پایان سال جاری به پایان برسد. 

پورامینی در پاسخ به این سوال که چرا این آثار را به زبان عربی می‌نگارد، گفت: از آنجایی که متن اصلی «فقه المسائل الخلافیه» بخشی از سرفصل‌های تدریس‌ام در حوزه علمیه کشور سوریه بود، تصمیم گرفتم به همان شکل قبلی آن را تکمیل و منتشر کنم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامین پورامینی کتاب‌هایی نظیر «از جهاد تا شهادت در قرآن و روایت»، «اربعین حسینی»، «اسرار و معارف حج»، «حجر اسماعیل»، «کاروان امام حسین(ع) در شام»، «ضیافت ابرار»، «حاجت‌ها و وسیله‌ها»، «الایام الشامیة من عمر النهضة الحسینیة»، «الامام جعفر الصادق(ع) رمز الحضارة الاسلامیة» و «صلاة التراویح، تحقیق مقتل الامام الحسین(ع)» را به زبان فارسی و عربی به رشته تحریر در آورده است.

همچنین وی در نگارش مجموعه کتاب‌های «معجم احادیث الامام المهدی(ع)» و «مع الرکب الحسینی من المدینه الی المدینه» مشارکت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها