جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

اشتن نادولنی برای نگارش رمان خود با نام «اقامتگاه تابستانی وایتلینگ» به عنوان برنده جایزه ادبی راینگاو 2012 معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جایزه 10 هزار یورو ارزش دارد و هیات داوران در توضیح انتخاب این نویسنده اعلام کرد: در رمان «اقامتگاه تابستانی وایتلینگ» نویسنده به یک سفر زمان در زمان نوجوانی اش می رود. راوی با طنزی انسان دوستانه و شوخ طبعی شخصی به چیزهای عجیب و غریب و ماجراهای کسی که به «من» گمشده اش در پنجاه سالگی بازمی گردد، می پردازد. 

داستان این رمان از این قرار است: در جریان یک هوای توفانی تابستانی، قایق بادبانی قدیمی ویلهلم وایتلینگ واژگون می شود. او از این حادثه جان سالم به سر می برد ولی این حادثه او را 50 سال در زمان به گذشته برمی گرداند و او در روزهای پس از توفان کنجکاوانه با دوران نوجوانی اش همراه می شود و این سوالات برایش مطرح می شود که او آن زمان چه کسی بوده؟ و چگونه از شخصیتی که در آن زمان بوده به شخصیت فعلی تبدیل شده است؟ آیا او باید خاطرات با والدینش، نخستین عشقش، انتخاب شغل و تمام زندگی اش را تغییر دهد؟ 

اشتن نادولنی متولد 1942 در شهر تسدنیک در ایالت براندنبورگ است. او پس از انتشار نخستین اثر ادبی اش با عنوان «کارت شبکه»، در سال 1983 رمان «کشف آهستگی» با محوریت کاپیتان جان فرانکلین دریانورد انگلیسی و از پژوهشگران در مورد قطب شمال را منتشر کرد که به 17 زبان ترجمه شد و نویسنده اش را به عنوان یکی از نویسندگان کلاسیک آلمان مطرح کرد. او سپس به نگارش رمان های دیگری پرداخت. نتیجه فعالیت ادبی او تا کنون دریافت جوایز مختلف ادبی همچون جایزه اینگبورگ باخمن 1980، جایزه هانس فالادا 1985، جایزه ایتالیایی والومبروسا 1986، جایزه ارنست هوفریشتر 1995 و جایزه ادبی وایلهایم 2010 بوده است. 

نادولنی در برلین و شیمزه زندگی می کند. این جایزه در تاریخ 30 سپتامبر (9 مهر) در جریان اختتامیه فستیوال ادبی راینگاو اهدا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها