چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
نویسندگان ایرانی در دپارتمان زبان فارسی هند سخنرانی می‌کنند

گروهی از نویسندگان ایرانی در سفر به هند در دپارتمان زبان فارسی دانشگاه دهلی و مرکز تحقیقات فارسی دانشگاه اسلامی علیگر درباره وضعیت «ادبیات داستانی امروز ایران» سخنرانی می‌کنند. این گروه داستان‌نویس فردا به هند سفر خواهند کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جمعی از نویسندگان ایرانی از سوی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برای انجام سخنرانی‌هایی با موضوعات مختلف پیرامون ادبیات داستانی فردا، پنجشنبه 2 شهریور به هند سفر می‌کنند. 

در این سلسله برنامه‌ها که «آشنایی با ادبیات داستانی امروز ایران» نام دارد، عبدالمجید نجفی، علی‌اکبر والایی، زهرا زواریان، راضیه تجار، مجید ملامحمدی و سمیرا اصلان‌پور حضور دارند. 

از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها سخنرانی نویسندگان در دانشگاه‌ها و مراکز مهم هند از جمله دپارتمان زبان فارسی دانشگاه جواهر لعل نهرو دهلی، دپارتمان زبان فارسی دانشگاه دهلی و مرکز تحقیقات فارسی دانشگاه اسلامی علیگر است.  

به گفته روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی برخی از نویسندگانی که در این سمینار حضور دارند نیز آن دسته از آثارشان را که به زبان اردو ترجمه شده، معرفی خواهند کرد.

سه نشست این رویداد فرهنگی به ترتیب روزهای دوشنبه و چهارشنبه، 27 و 29 آگوست (6 و 8 شهریور)، در دپارتمان زبان فارسی دانشگاه دهلی و روز پنج‌شنبه، 30 آگوست (9 شهریور) در مرکز تحقیقانت فارسی دانشگاه اسلامی علیگر برگزار می‌شوند.

برنامه‌های مربوط به این رویداد به مدت یک هفته در دهلی نو برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط