چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
فیلیپ کاتلر با «نسل سوم بازاریابی» به کتابفروشی‌های ایران آمد

«نسل سوم بازاریابی؛ از محصول به مشتری و به روح انسانی» اثر فیلیپ کاتلر منتشر شد. کاتلر، استاد برجسته بازاریابی به طور اختصاصی برای ترجمه این کتاب مقدمه‌ای نوشته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حمیدرضا ایرانی، یکی از مترجمان این کتاب، «نسل سوم بازاریابی» را یکی از جدیدترین آثار فیلیپ کاتلر خواند و گفت: وی در این کتاب به مسوولیت اجتماعی در بازاریابی توجه ویژه‌ای دارد و بر اهمیت حرکت به سمت مسوولیت اجتماعی و توجه به روح بشری تاکید می‌کند.

ایرانی درباره نکات ویژه‌ای که در ترجمه این کتاب لحاظ شده گفت: برای ترجمه این کتاب از انتشارات وایلی مجوز نشر گرفته‌ایم و فیلیپ کاتلر به طور اختصاصی مقدمه‌ای برای ترجمه این کتاب نوشته است.

وی درباره روند تغییر رویکردها در علم بازاریابی توضیح داد: در ابتدا تمرکز بازاریابی بر محصول بود تا بتوان فروش را افزایش داد اما با ایجاد بحران‌های مختلف در بازار به تدریج این تفکر شکل گرفت که چگونه می‌توانیم کاری کنیم که مشتری از محصول رضایت داشته باشد.

ایرانی ادامه داد: در نسل سوم بازاریابی علاوه بر تمرکزی که بر فروش و مشتری بود، به کل جامعه و روح بشری حاکم توجه شد. نظریه‌پردازان معتقدند که این گونه بازاریابی همه بحران‌ها را کنار می‌زند و به دلیل ارتباطی که با مخاطب ایجاد می‌کند پایدار خواهد بود.

به گفته این مترجم، تمرکز در نسل سوم بازاریابی بر کل ذینفعان سازمان است که شامل کارمند، مشتری، کانال توزیع و تمامی افرادی می‌شود که هر کدام به نوعی از سازمان و محصولاتش سود می‌برند. 

وی درباره بخش‌های مختلف این کتاب توضیح داد: نویسندگان در ابتدا روندهای مختلف بازاریابی را تشریح می‌کنند و نکته جالب توجه در این است که مفاهیم مطرح شده در این کتاب بر مقالات متخصصان معروف استوار است و کاتلر نوعی جمع‌بندی از نظرات را ارایه می‌دهد. در ادامه این کتاب مباحثی درباره چگونگی جلب رضایت همه ذینفعان می‌آید و فصلی از کتاب هم به پیاده‌سازی نسل سوم بازاریابی اختصاص دارد.

به گفته این مترجم، کاتلر در فصل آخر این کتاب 10 نکته عمیق بازاریابی را تشریح می‌کند و در سراسر کتاب هم برای تشریح مفاهیم از تجربه سازمان‌های گوناگون بهره می‌گیرد.

علاوه بر کاتلر، نویسندگان دیگری به نام‌های هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان نیز در نگارش این کتاب مشارکت داشته‌اند.

این کتاب با مجوز انحصاری انتشارات وایلی از سوی انتشارات آریانا قلم در 224 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای پنج هزار و 700 تومان با ترجمه مشترک حمیدرضا ایرانی و اصغر رحمتی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها