سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کتاب‌های ششم ابتدایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آماده چاپند

کارشناس مسوول برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دوره پیش‌دبستان و ابتدایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی از به زیر چاپ رفتن تمام کتاب‌های درسی پایه ششم ابتدایی این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: امسال جزوات روش تدریس این کتاب‌ها (راهنمای معلم) در پایگاه الکترونیکی آموزش و پرورش استثنایی قرار می‌گیرند.-

محبوبه ضرغامپور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: معلمان دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی پایه ششم ابتدایی علاوه بر داشتن جزوات راهنمای معلم برای هر کدام از کتاب‌های درسی، در سال تحصیلی جدید سه کتاب راهنمای دیگر با عناوین «مهارت‌آموزی»، «کار و فناوری» و «تفکر و پژوهش» در اختیار خواهند داشت.

وی در ادامه سخنانش گفت: این کتاب‌ها اکنون در حال تدوین‌اند و در اوایل شهریورماه برای چاپ آماده می‌شوند.

کارشناس مسوول برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دوره پیش‌دبستان و ابتدایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی با اشاره به کتاب راهنمای معلم «مهارت‌آموزی» گفت: این اثر از چهار حیطه اصلی تشکیل شده است. «زبان و تفکر کلامی ـ منطقی»، «مفاهیم منطقی ـ ریاضی»، «رشد حرکتی، سلامت جسمانی و مهارت‌های روزمره» و «رشد اجتماعی ـ هیجانی» عناوین این چهار حیطه‌اند. 

ضرغامپور افزود: معلم‌ها در دو حیطه نخست، می‌آموزند که دانش‌آموزان برای این‌که بتوانند یک زندگی مستقل داشته باشند، باید چه مهارت‌هایی را با چه روش‌هایی فرا بگیرند. معلم‌ها در حیطه «رشد حرکتی، سلامت جسمانی و مهارت‌های روزمره» به آموزش برخی از مهارت‌های زندگی می‌پردازند و در حیطه «رشد اجتماعی ـ هیجانی» آموزش رفتارهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار می‌دهند تا به وسیله آن‌ها دانش‌آموزان بتوانند در مناسبت‌های اجتماعی، تعامل مناسب داشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین معلم‌ها در کتاب راهنمای معلم «مهارت‌آموزی» می‌آموزند که یک سلسله فعالیت‌ها و مهارت‌های روزمره زندگی مانند آداب خانه‌داری، آشپزی ساده و نگهداری گل و گیاه را به دانش‌آموزان آموزش دهند و شیوه اجرای آن‌ها را بیاموزند.

کارشناس مسوول برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دوره پیش‌دبستان و ابتدایی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی در پایان با اشاره به دو کتاب راهنمای معلم «کار و فناوری» و «تفکر و پژوهش» گفت: کتاب «کار و فناوری» یک سری فعالیت‌ها را با توجه به توان دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. همچنین کتاب «تفکر و پژوهش» زمینه‌های تقویت مهارت‌های تفکر را برای دانش‌آموزان فراهم می‌‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط