یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
قهرمان «نبرد هیولاها» به جنگ ماموت نیرومند می‌رود

تام، قهرمان مجموعه «نبرد هیولاها» در کتاب تازه این مجموعه به جنگ «تاسک، ماموت نیرومند» می‌رود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تاسک، ماموت نیرومند» شانزدهمین جلد از مجموعه «نبرد هیولاها» و پنجمین کتاب از شش‌گانه «سرزمین تاریک» نبردی دیگر از مبارزات قهرمانان سرزمین آوانتیا را با هیولاهای ترسناک سرزمین تاریک بازگو می‌کند.

«تاسک، ماموت نیرومند» را مانند سایر کتاب‌های مجموعه «نبرد هیولاها» آدام بلید نوشته و محمد قصاع ترجمه کرده است. در مجموعه‌ «سرزمین تاریک» جادوگر تاریکی، ۶ هیولای ترسناک را مامور کرده تا هیولاهای خوب سرزمین «آوانتیا» را اسیر کنند. هیولاهای خوب در «سرزمین تاریک» اسیرند و همین باعث می‌شود که تام و النا رهسپار این سرزمین شوند.

تاسک، هیولای قدرتمند، بر جنگل ترسناک گورگونیا حکومت می‌کند. تاسک شورشیانی را که با مالول، جادوگر شیطانی مبارزه می‌کنند دچار ترس و وحشت می‌کند و در ضمن یکی از هیولاهای خوب آوانتیا را نیز به اسارت گرفته است. تام تلاش می‌کند پیش از آن‌که نگهبانان مالول او را دستگیر کنند، تاسک را شکست دهد. 

در بخش ابتدایی فصلی از کتاب «تاسک، ماموت نیرومند» که «شکست خورده» نام دارد مي‌خوانيم: «پشت پهن و پشمالوی تاسک به بلندی بلندترین درختان بود. خرطومش مانند مار عظیمی تا فراز شاخه‌ها بالا رفته بود. پوست ضخیم خاکستری‌اش پر از اثر زخم‌های جنگ‌های قدیمی بود. لبه‌های گوش‌های پهنش هم بریده بریده و دندانه‌دار بودند. زمانی که دهانش را باز کرد تا نعره بکشد، بوی بد و متعفن نفسش هوا را پر کرد. گلویی که می‌توانست درسته او را ببلعد اما ترسناک‌تر از هر چیز، عاج‌های طلایی خمیده و درازش بودند.»

کتاب‌های بنفشه، واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، کتاب 104 صفحه‌ای «تاسک، ماموت نیرومند» را با شمارگان هزار و 650 نسخه و به بهای دو هزار و 500 تومان در قالب مجموعه «رمان‌ کودک» برای مخاطبان گروه سنی «ج» و «د» منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها