پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
ده «کلاه» از ده نویسنده رسید!

مجموعه ده داستان‌ از نویسندگان مطرح ادبیات کودکان و نوجوانان ایران با موضوع «کلاه» در کتابی به همین نام منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «کلاه» مجموعه‌ای داستان‌هایی از مجید راستی، سوسن طاقدیس، طاهره خردور، شراره وظیفه‌شناس، ناصر نادری، فروزنده خداجو، لاله جعفری، شکوه قاسم‌نیا، محمدرضا شمس و ناصر کشاوز را در خود جای داده و تصویرگری آن را سمیه علیپور برعهده داشته است. 

این کتاب در قالب مجموعه «یک اسم و چند قصه» منتشر شده است. شکوه قاسم‌نیا، دبیر نویسندگان این مجموعه، درباره خلق داستان‌های آن توضیح داده است: «از سه سال پیش تاکنون، هفتگی و منظم، دور هم جمع شده‌ایم. کنار هم نشسته‌ایم. دل به دلِ کودکی‌های هم داده‌ایم. اسمی برای قصه‌های مشترکمان انتخاب کرده‌ایم و بعد از آن یک، دو، سه گفته‌ایم، قلم بر کاغذ گذاشته‌ایم و نوشته‌ایم. نوشتنی از نوع دیگر. بی‌تامل و اندیشه. خلاق و شهودی.» 

بخشی از داستان «کلاه قصه‌گو» اثر فروزنده خداجو در ادامه آورده شده است: «یک کلاه پشمی بود. مال یک پسر موفرفری. پسر موفرفری خیلی کتاب قصه داشت. هر شب یک کتاب بار می‌کرد و بلند بلند می‌خواند.
کلاه هم قصه را می‌شنید و یاد می‌گرفت. او یک عالمه قصه بلد شده بود.
یک روز باد تندی آمد. کلاه را از سر پسر برداشت. آن را با خودش برد. توی لانه‌ی یک کلاغ انداخت.
کلاغ خیلی خوشحال شد. گفت: «به‌به... چه پتوی گرم و نرمی!» بعد هم کلاه را روی جوجه‌هایش گذاشت.
کلاه چک چک گریه کرد و گفت: «من پتوی جوجه‌های تو نیستم. کلاه پسر موفرفری‌ام. مرا ببر پیش او.»»

انتشارات شهر قلم و نشر چکه، کتاب 32 صفحه‌ای «کلاه» را با شمارگان سه هزار نسخه و به بهای چهار هزار تومان برای مخاطبان گروه سنی «ب» و «ج» منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها