شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
نقد «فلسفه انتقادی تاریخ» در سرای اهل قلم

نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه انتقادی تاریخ» یکشنبه 22 مردادماه با حضور سید ابوالفضل رضوی، نویسنده کتاب، در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ‌دکتر علیرضا مولایی، به عنوان منتقد و خدیجه معصومی، دبیر نشست نیز در این جلسه حضور خواهند داشت.

کتاب «فلسفه انتقادی تاریخ» در دو بخش و چهار فصل تنظیم شده است. بخش نخست به سهم دیدگاه‌ها و مکاتب اثرگذار در رشد و اعتلای فلسفه تاریخ پرداخته است و بخش دوم، به مبانی و مبادی فلسفه علم تاریخ می‌پردازد. 

مباحثی مانند جایگاه روش در تاریخ و ارتباط تاریخ با علوم اجتماعی، عینیت و جایگاه امر واقع در تاریخ، علیت، تعمیم و تفسیر در تاریخ، در این کتاب بررسی و بیان شده‌اند.

کتاب «فلسفه انتقادی تاریخ» با شمارگان دو هزار نسخه، 356 صفحه و بهای هفت هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه انتقادی تاریخ» می‌توانند از ساعت 16 یکشنبه 22 مردادماه به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی،‌ ابتدای خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره 2 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط