چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
نرم‌افزار کتابشناختی «سیمرغ» در پورتال کتابخانه راه‌اندازی شد

نرم‌افزار کتابشناختی «سیمرغ» در پورتال کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد. این نرم‌افزار، آرشيو الكترونيكي كتاب‌هاي درسي سال 1360 به بعد را دربردارد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اکرم عینی با بیان این مطلب اظهار کرد: نرم‌افزار کتابشناختی «سیمرغ» از جمله نرم‌افزارهای موجود در بازار کتاب است که قابلیت ذخیره و بازیابی اطلاعات به صورت چند رسانه‌ای را دارد. کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با هدف ساماندهي بانك اطلاعاتي كتاب‌هاي درسي، این نرم‌افزار را تهیه و راه‌اندازی کرده است. 

رییس کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرم‌افزار کتابشناختی «سیمرغ» اكنون دو هزار و 606 عنوان كتاب درسي را در خود گنجانده است. 

وی توضیح داد: حفظ و نگهداري ميراث مكتوب آموزش و پرورش، دسترس‌پذير كردن اطلاعات براي محققان و پژوهشگران حوزه علوم تربيتي از جمله مهم‌ترين اهداف راه‌اندازي اين نرم‌افزار كتابشناختي در کتابخانه سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشی محسوب می‌شوند.

عینی افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به كتابخانه اينترنتي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشاني http://oerp.medu.ir/lib از اين منابع بهره‌مند شوند.

وی در پایان سخنانش گفت: كتابخانه اينترنتي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشی، غني‌ترين و تخصصي‌ترين كتابخانه وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط