یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
دو اثر ناصر فیض تجدید چاپ می‌شوند

دو اثر از ناصر فیض با عنوان‌های «املت دسته‌دار» و «نزدیک ته خیار» به زودی از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری سوره مهر٬ کتاب «نزدیک ته خیار» گزیده‌ای از آثار پیشین فیض و شعرهای جدید چاپ نشده او را شامل می‌شود؛ البته در این دفتر، تعدادی از شعرهای مجموعه شعر طنز «املت دسته‌دار» نیز در کنار شماری از مطالب انتقادی فیض که در سال 1385 در نشریه «کتاب هفته» و روزنامه «جام جم» منتشر شده بود، به چاپ رسیده است.

فیض درباره کتاب «نزدیک ته خیار» گفت: یکسری از شعرهای پراکنده‌ام مانند قطعه شعر «کلید 1» و «کلید 2» و چند کار دیگر را آماده انتشار داشتم و اگر صبر می‌کردم تا تمامی این اشعار را در یک کتاب ارایه کنم، تازگی خودشان را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد: همچنین چند شعر از کتاب «املت دسته‌دار» را نیز انتخاب کرده‌ام که در این کتاب چاپ شده‌ است. در نتیجه کتاب دارای دو بخش است. بخش نخست مربوط به کارهای پراکنده و شعرهای چاپ نشده‌ و بخش دوم اشعاری از کتاب قبلی من بوده است.

«امت دسته‌دار» نیز مجموعه دیگر فیض و در برگیرنده 58 قطعه شعر طنز در قالب‌های غزل، رباعی و مثنوی است.

اشعار این مجموعه بیشتر درباره موضوعات اجتماعی، فرهنگی و دغدغه‌های شاعران امروزسروده شده‌اند و گوشه چشمی هم به دلتنگی‌های شاعر دارند. فیض در این مجموعه با بهره‌گیری از اتفاقاتی‌ که ما هر روز در اطرافمان می‌بینیم، با زبان طنز از روزگار خود و این اتفاقات شکایت می‌کند و به دیده انتقاد در آن‌ها می‌نگرد.

فیض درباره این دو اثر توضيح داد: در هر دو کتاب «املت دسته‌دار» و «نزدیک ته خیار» سعی کرده‌ام به موضوعاتی که دست‌مایه طنز در آثار قبلی طنزپردازان معاصر بوده، جز در مواردی که گریزی از آن نبوده است، نپردازم. 

چاپ ششم «املت دسته‌دار» و چاپ دوم «نزدیک ته خیار» از سوی انتشارات سوره مهر در دست چاپ است و به زودی راهی بازار کتاب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط