شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
انتشار فراخوان برای جلد دوم کتاب «لوگوتایپ‌های ایرانی»

بهرام عفراوی با اشاره به انتشار دومین جلد کتاب «لوگوتایپ‌های ایرانی» گفت: پس از استقبال از جلد اول کتاب لوگوتایپ‌های ایرانی، گروه پژوهشی عفراوی فراخوان دریافت آثار فعالان این حوزه را برای جلد دوم این مجموعه کاربردی منتشر کرده است.-

مدیر گروه پژوهشی عفراوی که توسط نشر «دایره چهار رنگ» کتاب‌های مختلفی در حوزه چاپ و گرافیک روانه بازار کرده، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، عنوان کرد: در کتاب لوگوتایپ‌های ایرانی نگرش کاربردی لوگوتایپ‌های طراحان گرافیک ایران ارایه شده است. این اثر نخستین کتاب در این زمینه است که با دقت خاصی لوگوتایپ‌های ایرانی را به ترتیب حروف الفبا دسته‌بندی کرده است.

وی افزود: قرارگیری لوگوتایپ به ترتیب حروف الفبا، کتاب را برای طراحان گرافیک و علاقه‌مندان به طراحی لوگوتایپ، کاربردی و قابل استفاده کرده است. 

عفراوی با اشاره به این‌که گروه پژوهشی عفراوی قصد دارد تهیه جلدهای مختلف کتاب لوگوتایپ‌های ایرانی را همچنان ادامه دهد، گفت: این اقدام با هدف تبدیل این کتاب به مرجعی کامل و قابل استناد انجام می‌شود. 

این فعال حوزه چاپ و گرافیک با تاکید بر این‌که استقبال از جلد اول کتاب سبب فراخوان برای گردآوری جلد دوم کتاب لوگوتایپ‌های ایرانی شده، اظهار کرد: ارسال آثار برای این فراخوان مهلت خاصی ندارد. چون کارهای ارسالی به ترتیب زمان دریافت و در جلد دوم، سوم و... به چاپ خواهد رسید. 

عفراوی گفت: آثار دریافتی برای جلد دوم نیز همانند جلد اول داوری شده و آثاری که در آن‌ها ضوابط رعایت شده باشد، برای چاپ در کتاب انتخاب می‌شوند. زمان دریافت آثار برای چاپ در جلد دوم، آخر شهریور ماه جاری در نظر گرفته شده است. 

این كارشناس و مدرس صنعت چاپ با اشاره به این‌که موسسه پژوهشی عفراوی قصد دارد در سال جدید در حوزه چاپ و گرافیک، کتاب‌های جدیدی روانه بازار کند، اظهار کرد: کتاب «موتیف و لوگو» از جمله کتاب‌هایی است که به زودی منتشر می‌شود.

داوری آثار جلد اول این کتاب توسط قباد شیوا، عبدالرضا چارئی، ایرج میرزا علیخانی، لادن رضایی، داریوش مختاری و بهرام عفراوی انجام شده است. در حال حاضر بیش از 300 اثر به دبیرخانه کتاب لوگوتایپ‌های ایرانی رسیده است. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت گروه پژوهشی عفراوی به نشانی www.afravi.com مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها