سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
موحد پنجمین دفتر شعرش را گردآوری کرد

پنجمین مجموعه شعر ضیاء موحد و یک مجموعه مقاله در حوزه منطق اسلامی از این شاعر و مولف آماده انتشار است. دفتر شعر وی سروده‌هایی با مضامین عاطفی و اجتماعی را شامل می‌شود.-

موحد درباره جدیدترین مجموعه شعرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این مجموعه هنوز عنوان مشخصی ندارد و با وجود آن‌که آماده انتشار است، اما با توجه به شرایط فعلی حوزه نشر، دست نگه داشته‌ام و آن‌را به ناشر مشخصی نسپرده‌ام.

وی افزود: این کتاب گزیده‌ای از شعرهایم با مضامین اجتماعی و عاطفی را شامل می‌شود و تعدادی از آن‌ها پیش‌تر در انتهای کتاب «آوازهای آبی» و گزینه اشعارم که امسال از سوی نشر مروارید به بازار کتاب آمد، منتشر شده‌اند.

موحد در ادامه از آماده‌سازی یک مجموعه مقاله در حوزه منطق اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه در برگیرنده چهار مقاله انگلیسی درباره منطق ابن‌سینا و منطق سهروردی، همراه با ترجمه آن‌‌ها به زبان فارسی است.

وی در پایان افزود: هنوز عنوان مشخصی برای این کتاب در نظر نگرفته‌ام، اما آن‌را برای چاپ به نشر هرمس خواهم سپرد. همچنین احتمال دارد تعداد دیگری مقاله مرتبط با این دو موضوع به کتاب افزوده شود. 

ضیاء موحد متولد 12 دی 1321 در اصفهان است. وی در سال 1348 در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و تحصیلاتش را تا مقطع دکترا در رشته فلسفه ادامه داد.

از جمله آثار او می‌توان به مجموعه شعرهای «مشتی نور سرد» (انتشارات اکنون/1380)، «غراب های سفید» (انتشارات نیلوفر/1369) و «بر آب‌های نیلوفر» ( نشر آگاه/1354) و کتاب‌های «شعر و شناخت» (مجموعه مقاله‌های ادبی/ انتشارات مروارید/1377)، «سعدی» (انتشارات طرح نو/1372)، «دیروز و امروز شعر فارسی»، «آوازهای آبی» و «گزینه اشعار ضیاء موحد» اشاره کرد.

وی همچنین کتاب‌های «منتقدان فرهنگ» اثر ماتیو آرنولد تالزلی جانسون و «نظریه ادبیات» نوشته رنه ولک واستین وارن را به همراه تعداد دیگری مقاله در زمینه ادبیات به فارسی برگردانده است.

موحد جایزه تقدیری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای مجموعه شعر «مشتی نور سرد» (1381) و جایزه اصلی کتاب سال را برای ترجمه کتاب «نظریه ادبیات» (1374) به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط