دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
بهروز ثروتیان در خاک آرام گرفت

مراسم تشییع و خاکسپاری بهروز ثروتیان، پژوهشگر و نظامی‌شناس، صبح امروز (9 مرداد) از مقابل منزل ایشان به سمت بهشت سکینه کرج با حضور جمعی از شاعران برگزار شد. وی در قطعه 12 بهشت سکینه (س) به خاک سپرده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بهروز ثروتیان متولد 1316 در میاندوآب، نظامی‌شناس، پژوهشگر و فارغ‌التحصیل مقطع دكترای رشته ادبیات از دانشگاه تهران بود. وی ظهر شنبه (هفت مرداد) بر اثر ایست قلبی در منزل خود در کرج درگذشت.

مراسم تشییع این پژوهشگر فقید، صبح امروز (9 مرداد) از مقابل منزل ایشان در رجایی‌شهر کرج به سمت بهشت سکینه (س) با حضور جمعی از شاعران و چهر‌ه‌های فرهنگی برگزار شد. وی در قطعه 12 بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

سیدعباس سجادی، شاعر، در این مراسم حضور داشت. وی در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره چگونگی برگزاری این مراسم توضیح داد: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم ثروتیان با حضور شاعران بسیاری برگزار شد. همچنین شب گذشته متن پیام تسلیت سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مشاور ایشان برای من قرائت شد که من نیز این پیام را امروز در مراسم تشییع ارایه کردم.

وی گفت: محمدعلی بهمنی، سهیل محمودی، شباب خرم‌آبادی، حسین پرنیا، ابراهیمی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، صابر امامی، ناظر شرفخانه‌ای، محمد سلمانی و همایون حسینیان از  شاعران و چهره‌های فرهنگی حاضر در این مراسم بودند.

سجادی ادامه داد: همچنین به نمایندگی از شاعران کرج بهمنی، محمودی، شرفخانه‌ای، امامی، پرنیا، خرم‌آبادی و سید احمد حسینی، شاعر و نغمه‌پرداز در مراسم تشییع مرحوم ثروتیان به سخنرانی پرداختند یا سروده‌هایی را قرائت کردند.

وی افزود: نسرین ثروتیان، دختر عموی مرحوم بهروز ثروتیان و استاد دانشگاه نیز در این مراسم سخنرانی و شعری در رثای روان‌شاد ثروتیان قرائت کرد. آرش ثروتیان، فرزند مرحوم ثروتیان نیز از همه حاظران در این مراسم تشکر کرد و برگزاری شایسته این مراسم را لطف خدا دانست.

از آثار مرحوم ثروتیان می‌توان به «تصحيح و شرح آثار نظامی» (6 جلد)، «تصحيح ديوان حافظ»، «شرح ديوان حافظ» (چهار هزار صفحه در چهار جلد)، «فرهنگ اطلاعات نفايس‌الفنون»، «تصحيح جاودان خرد»، «پير طريقت گفت»، «بيان در شعر فارسی»، «روايات گهربار»، «طنز و رمز در الهی‌نامه»، «بازنويسی آثار نظامی برای جوانان» (6 جلد) و «رويای عشق در مثنوی گل و نوروز» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط