یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
مراسم یادبود بهروز ثروتیان سه‌شنبه برگزار می‌شود

مراسم یادبود بهروز ثروتیان، محقق فقید که دیروز در سن 75 سالگی درگذشت، عصر سه‌شنبه (10 مرداد) در مسجد نور تهران برگزار می‌شود. وی نظامی‌شناس و پژوهشگر ادبی بود و آثار پرشماری در شرح و تصحیح نظامی و حافظ دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بهروز ثروتیان متولد 1316 در میاندوآب، نظامی‌شناس، پژوهشگر و فارغ‌التحصیل دكترای ادبیات از دانشگاه تهران بود. وی ظهر شنبه (هفت مرداد) براثر ایست قلبی در منزل خود در کرج درگذشت.

گلنار ثروتیان، دختر مرحوم ثروتیان، در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره مراسم خاکسپاری و یادبود پدرش، توضیح داد: مراسم تشییع صبح دوشنبه (9 مرداد) از ساعت 9 صبح از مقابل منزل پدر به نشانی رجایی شهر، بلوار رستاخیر، خیابان چهاردهم فاز دو شماره 64، به سمت بهشت سکینه (س) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود پدر را در قطعه هنرمندان به خاک بسپاریم، اما به احتمال زیاد ایشان در قطعه 12 بهشت سکینه به خاک سپرده می‌شوند. همچنین مراسم یادبود ایشان سه‌شنبه (10 مرداد) از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

ثروتیان ضمن ناگهانی خواندن مرگ پدر افزود: ایشان سابقه بیماری قلبی داشتند، اما در حالی فوت کردند که در حیاط منزل نشسته بودند و این اتفاق بسیار ناگهانی بود.

از آثار مرحوم ثروتیان می‌توان به «تصحيح و شرح آثار نظامی» (6 جلد)، «تصحيح ديوان حافظ»، «شرح ديوان حافظ» (چهار هزار صفحه در چهار جلد)، «فرهنگ اطلاعات نفايس‌الفنون»، «تصحيح جاودان خرد»، «پير طريقت گفت»، «بيان در شعر فارسی»، «روايات گهربار»، «طنز و رمز در الهی‌نامه»، «بازنويسی آثار نظامی برای جوانان» (6 جلد) و «رويای عشق در مثنوی گل و نوروز» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط