دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
کلاس‌های آموزش نویسندگی و نقاشی در کتابخانه‌های مرودشت

مسوول امور کتابخانه‌های شهرستان مرودشت در استان فارس از برگزاری کلاس‌های رایگان آموزش نویسندگی و نقاشی و شب شعر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.-

مصطفی روزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های جنبی ویژه ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌های شهرستان مرودشت در استان فارس عنوان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش ‌و پرورش، بسیج و اوقاف برپایی کلاس‌های رایگان آموزش نویسندگی و نقاشی و همچنین شب‌های شعر را در این ماه مبارک در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرودشت تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: کانون‌های ادبی مجری برگزاری این کلاس‌‌هایند و کتابخانه‌های مرودشت در واقع، پذیرای اعضا و علاقه‌مندان به حضور در کتابخانه‌اند.

روزگار گفت: در پایان کلاس‌ها مسابقاتی برگزار و جوایزی از جمله ربع سکه طلا، کتاب و لوازم تحریر به منتخبان اهدا می‌شود.

وی با بیان این‌که 9 باب کتابخانه روستایی و چهار باب کتابخانه شهری در شهرستان مرودشت 9 وجود دارند، افزود: به‌ همان نسبت که تعداد کتابخانه‌های شهری و روستایی ما زیاد به نظر می‌رسند، مشکلات زیادی هم داریم. به عنوان مثال، تعداد پرسنل شاغل در کتابخانه‌هایمان کم اما تعداد مراجعه‌کنندگان زیاد است و ما قادر به ارایه خدمات مورد نظرمان نیستیم.

مسوول امور کتابخانه‌های شهرستان مرودشت اظهار کرد: همچنین تعداد اعضای کتابخانه‌های این شهرستان زیاد است اما هدف بیشتر آن‌ها از مراجعه به کتابخانه، استفاده از قرائت‌خانه است. به‌همین دلیل، سالن‌های قرائت‌خانه و سرویس‌های بهداشتی کتابخانه‌ما مملو از جمعیت می‌شود اما کسی برای دریافت کتاب به کتابدار مراجعه نمی‌کند!

وی درباره نحوه دریافت سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری گفت: متاسفانه شهرداری مرودشت ورشکسته شده و بحران آن‌ها به اطلاع فرماندار و استانداری هم رسیده است. ما اکنون به صورت محدود از سوی فرمانداری حمایت می‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط