یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
نوجوانان و «دقایقی با قرآن» در نمایشگاه قرآن کریم

«دقایقی با قرآن» عنوان یکی از برنامه‌های بخش نوجوان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که بر اساس کتابی به همین نام برای نوجوانان اجرا می‌شود.

ایبنا نوجوان: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است هم‌چون سال‌های گذشته بخشی از این برنامه به نوجوانان اختصاص یافته است. حجت الاسلام عبدالکریم صالحی درباره‌ی برنامه‌های این بخش از نمایشگاه به خبرنگار ما توضیح داد: برنامه‌های بخش نوجوان در در چهار بخش کلی با نام‌های «بازی و سرگرمی»، «مسابقه»،‌ «نمایش» و «هنر» برگزار می‌شود.

مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن برگزاری مسابقه‌ی «دقایقی با قرآن» را یکی از برنامه‌های بخش مسابقه دانست که بر اساس کتابی از حجت‌الاسلام محسن قرائتی اجرا می‌شود. او درباره‌ی این مسابقه  توضیح داد: مسابقه‌ی «دقایقی با قرآن» به صورت حضوری برگزار می‌شود. نوجوانان یکی از موضوعات کتاب را انتخاب می‌کنند و بعد به همراه کارشناس حاضر در غرفه آیه مربوط به موضوع مورد نظر و ترجمه‌ی آن را می‌خوانند. در بخش بعدی مسابقه، سوالاتی محتوایی درباره‌ی آیه مطرح می‌شود و شرکت‌کنندگان به مراجعه به قرآن پاسخ سوالات را پیدا می‌کنند.

صالحی درباره‌ی ویژگی‌های این مسابقه گفت: این مسابقه در جمع صمیمانه‌ای از نوجوانان و یک روحانی مطلع به مسایل دینی و آشنا به ارتباط با کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. روحانی که کارشناس برنامه است مفاهیم آیات را ساده می‌کند و قصه و شان نزول آن‌ها و مطالب حاشیه‌ای در این‌باره را برای بچه‌ها بازگو می‌کند. خوبی این مسابقه آن است که نوجوانان در زمان کوتاه ده دقیقه‌ای مطالب مفیدی درباره‌ی قرآن می‌آموزند.

او هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و توضیح داد: ما کتاب «دقایقی با قرآن» را ساده کرده‌ایم تا یک فرهنگ کتاب‌خوانی گویا و پویا به وجود بیاید و محتوای این کتاب عملیاتی شود.

مدیر بخش نوجوان بیستمین نمایشگاه قرآن کریم درباره‌ی سایر برنامه‌های این بخش توضیح داد: برگزاری مسابقات مکتوب، اجرای بازی‌های حضوری و عملی با محتوای قرآنی، آموزش‌های عملی و کارگاهی در رشته‌هایی مانند خط، خط و نقاشی، تصویرسازی، پتینه و کاریکاتور قرآنی و اجرای نمایش‌هایی بر اساس آیات قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها