یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
آخرین جلد از مجموعه‌ی‌ «پیوند دیروز و امروز» منتشر شد

انتشارات محراب قلم جلد دیگری از مجموعه‌ی‌ «پیوند دیروز و امروز» را با نام «چینی‌های باستان برای من چه کار کرده‌اند؟» منتشر کرد.

ایبنا نوجوان: «چینی‌های باستان برای من چه کار کرده‌اند؟» را «پاتریک کتل» نوشته و «مجید عمیق» آن را به فارسی برگردانده است.

در مقدمه‌ی این کتاب می‌خوانید: «جامعه‌ی مدرن امروز از جهات بسیاری مدیون چینی‌های باستان است. آیا شما تا به حال از به پرواز درآوردن یک بادبادک لذت برده‌اید؟ از بازی دومبنو چطور؟ زمانی را به یاد بیاورید که باران شروع به باریدن کرده است و شما از اینکه چتر داشته‌اید، خوشحال شده‌اید. آیا ورزش‌‌های رزمی انجام می‌دهید؟ احتمالا خاطره‌ی خوردن یک بستنی خوش‌مزه را به یاد دارید! ما باید از چینی‌های باستان به خاطر اختراع این چیزها و بسیاری چیزهای دیگر سپاسگزار باشیم.»

خدمات چینی‌های باستان به جامعه‌ی مدرن در هفت فصل از کتاب «چینی‌های باستان برای من چه کار کرده‌اند؟» بیان شده است. دو بخش پایانی کتاب نیز «واژه‌نامه»‌ و «واژه‌نما» هستند. 

در بخشی از این کتاب با نام «دیروز» یکی از اختراعات چینی‌ها که در جامعه امروز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی شده است: «در چین باستان، موشک چند مرحله‌ای به شکل اژدها طراحی می‌شد. تعداد چهار موشک در بدنه‌ قرار می‌گرفت که موشک‌های مرحله‌ی نخستین محسوب می‌شدند. درون محفظه‌ی موشک نیز چندین موشک دیگر جاسازی می‌شد که موشک‌های مرحله‌ی دوم به شمار می‌آمدند که بلافاصله پس از تمام شدن سوخت موشک مرحله‌ی اول، به طور خودکار آتش می‌گرفتند. سپس از محفظه‌ی موشک یا دهان اژدها خارج می‌شدند و نیروهای دشمن را هدف می‌دادند.»

کتاب‌های مهتاب، واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم، «چینی‌های باستان برای من چه کار کرده‌اند؟» را با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و به بهای دو هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها