جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
انتقال کتابخانه عمومی بازار تفت به فرهنگسرای شهیدآوینی

رییس اداره عمومی کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در استان یزد گفت: با مساعدت شهرداری و شوراي شهر، کتابخانه عمومی بازار تفت به فرهنگسرای شهیدآوینی شهرداری منتقل شده و کتابخانه به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود.-

هادي قاسمي در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه عمومی بازار تفت كه سال 1347 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های این شهرستان است. این کتابخانه به دلیل قدمت زياد با مساعدت شهرداری و شوراي شهر به فرهنگسرای شهیدآوینی شهرداری منتقل و محل کتابخانه به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود.

وی گفت: در شهرستان تفت چهار کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی قرار دارند. کتابخانه عمومی بازار تفت نيز اکنون بيش از 300 عضو فعال دارد و افزون بر 14 هزار جلد کتاب در مخزن آن قرار داده شده‌اند.

قاسمي افزود: کتابخانه عمومی بازار، از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های شهرستان تفت است كه به دليل جابه‌جايي ساختمان در سال‌هاي گذشته، تعداد زيادي از اعضاي خود را از دست داده بود و اميدواريم با انتقال به ساختمان جديد، شاهد رونق مجدد آن باشيم.

وی درباره برنامه‌های جنبی تابستانی در کتابخانه‌های شهرستان تفت اظهار کرد: با همکاری بسیج، کلاس‌های قصه‌گویی و کانون‌های ادبی را راه‌اندازی کرده‌‌ایم. امسال همچنين با حمایت مسوولان فرهنگی شهرستان، بخش کتاب کودک را در کتابخانه‌ها فعال خواهیم کرد. برگزاری جلسه‌ شب شعر و نقد کتاب، از جمله برنامه‌های جنبی کتابخانه‌های تفت است که با استقبال جوانان شهرستان تفت مواجه شده است.

مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با اشاره به تلاش مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در راه‌اندازی نرم‌افزار «پیام مشرق» گفت: این نرم‌افزار به زودی در سراسر کتابخانه‌های شهرستان تفت راه‌اندازی می‌شود و اعضا می‌توانند بدون مراجعه به کتابخانه و از راه دور، کتاب مورد نظرشان را انتخاب كنند و آن را سفارش دهند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط