یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
«اسرار و ابزار طنزنویسی» رونمایی شد

محسن سلیمانی صبح امروز در مراسم رونمایی کتاب تازه‌اش «اسرار و ابزار طنزنویسی»، نوشتن کتابی جدی برای طنزنویسی را توصیه عمران صلاحی، طنزنویس فقید دانست و گفت: خوشحالم که به گفته عمران عمل کرده‌ام. به نظرم این کتاب حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی» نوشته محسن سلیمانی، صبح امروز، یکشنبه 18 تیر، با حضور سلیمانی، رویا صدر و شهرام شفیعی به همت خبرگزاری مهر و انتشارات سوره مهر برگزار شد.
 
در این مراسم سلیمانی، نویسنده و مترجم این کتاب از انگیزه‌هایش درباره نگارش این کتاب سخن گفت و توضیح داد: در این کتاب موقعیت طنزنویسی در داخل و خارح از ایران ترسیم شده است. 

وی افزود: تا به امروز کتابی که به شکل علمی به طنزنویسی در ایران بپردازد در کشور ما نوشته نشده است، از این منظر خواستم تا این فضای خالی در عرصه آموزش طنز را به نوعی پر کنم. در این اثر اصطلاحات، واژگان و زبان‌های جدیدی که در عرصه طنز وجود دارند، برای نخستین بار آمده‌اند. همچنین گزینش مطالبی که متناسب با فرهنگ کشورمان باشند، بخشی از تمرکز جدی‌ام را در این کتاب به خود اختصاص داده بودند.
 
این مترجم در ادامه درباره اختصاصات دیگر کتابش توضیح داد: برخی از مثال‌ها در زبان انگلیسی خند‌ه‌دار است، ‌ولی برای ما خنده‌آور نیست، چون با فرهنگ‌مان همخوانی ندارد؛ چرا که طنز بار فرهنگی هم از خود بر جای می‌گذارد و راه بینابینی که در این کتاب به کار بردم، استفاده از مثال‌های فارسی است که آن را قابل استفاده‌تر کرده است. از دیگر سو قالب‌های متفاوت ارایه طنز در این کتاب نیز از ویژگی‌های قابل است و در این بخش‌ها از توصیه‌های خانم صدر بهره بسیار برده‌ام. 

سلیمانی  یادآور شد: به نظر من این کتاب حرف‌های تازه بسیاری دارد؛ هر چند که ممکن است مانند هر کار اولی، نواقص و کاستی‌هایی نیز داشته باشد. 

اسرار و ابزار طنزنویسی به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

گزارش اين نشست متعاقبا منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط