یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
خراسان جنوبي با نمايشگاه قرآن به استقبال ماه خدا مي‌رود

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان جنوبي به مناسب فرارسيدن ماه رمضان، نمايشگاه قرآن را با حضور ناشران اين استان و ساير استان‌هاي كشور برگزار مي‌كند.-

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان جنوبي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: نمايشگاه قرآن اين استان هر سال سه روز پيش از آغاز ماه رمضان برپا مي‌شود و تا سه روز پس از ماه رمضان ادامه دارد. در اين نمايشگاه، قرآن كريم و تمام متون قرآني نظير تفسيرها و كتاب‌هايي با موضوع قرآن كريم به نمايش گذاشته مي‌شوند.

محمد مطهري‌فر درباره فضايي كه براي برپايي اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: اين نمايشگاه تا سال پيش در محل دايمي برگزاري نمايشگاه‌هاي استان برگزار مي‌شد اما امسال اين نمايشگاه در يكي از حسينيه‌هاي بزرگ بيرجند برگزار خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه «آيا فضاي حسينيه براي برپايي نمايشگاه قرآن بهتر است يا فضايي كه براي برگزاري نمايشگاه طراحي شده است؟» عنوان كرد: محل برگزاري نمايشگاه‌هاي استان در خارج از شهر واقع شده و دسترسي مردم به آن قدري دشوار است اما در اين حسينه كه در مركز شهر قرار دارد، هم فضاي معنوي لازم براي برگزاري نمايشگاه كتاب وجود دارد و هم دسترسي به اين نمايشگاه براي عموم مردم آسان است. با توجه به اين كه در ماه رمضان اكثر بازديدكنندگان اين نمايشگاه روزه‌دارند، هرچه دسترسي به آن آسان‌تر باشد، ميزان بازديدكنندگان اين نمايشگاه نيز افزايش خواهد يافت.

مطهري‌فر با بيان اين‌كه ناشران تا 23 تيرماه براي ثبت‌نام در اين نمايشگاه فرصت دارند، درباره همزماني اين نمايشگاه با نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم و تاثير آن در استقبال ناشران قرآني از اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه هر سال در همين زمان برگزار مي‌شود و تاكنون نيز با استقبال ناشران مواجه بوده است. در واقع، بسياري از ناشراني كه در نمايشگاه بين‌المللي قرآن شركت مي‌كنند، نمايندگان خود را به اين نمايشگاه مي‌فرستند.

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان جنوبي تاكيد كرد: در اين نمايشگاه علاوه بر نمايش كتاب‌هاي قرآني، برگزاري برنامه‌هاي جنبي پرباري نيز با حضور قاريان برتر كشوري، قاريان بين‌المللي، مفسران قرآن و گروه‌هاي جمع‌خواني(تواشيح) درنظر گرفته مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط