سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
برنامه‌های بزرگداشت آذریزدی تشریح شد

بنیاد مهدی آذریزدی برنامه‌های سالروز درگذشت این نویسنده فقید کتاب‌های کودکان و نوجوانان را اعلام کرد. انتشار فراخوان انجمن دوستداران آذریزدی، برگزاری نشست‌های ادبی و مسابقات کتابخوانی و گلباران مزار این نویسنده، بخشی از برنامه‌های این بنیاد در ۱۸ تیر، سالروز درگذشت آذریزدی، است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اسدالله شکرانه، دبیر بنیاد آذریزدی درباره برنامه‌های سالروز درگذشت مهدی آذریزدی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این روز برگزار می‌شود انتشار فراخوانی سراسری برای ثبت‌نام در انجمن دوستداران آذریزدی است. علاقه‌مندان می‌تواند با عضویت در این انجمن از حمایت‌های بنیاد آذریزدی برای طرح‌ها و برنامه‌هایی درباره او یا بر اساس آثار او بهره‌مند شوند. 

شکرانه با تاکید بر زیربنایی بودن اهداف بنیاد آذریزدی درباره برنامه‌های ملی این بنیاد اظهار کرد: تبدیل بنیاد آذریزدی به یک مرکز تخصصی ادبیات کودک و نوجوان، اهدای نشان آذریزدی به برگزیدگان ادبیات کودک و برگزاری دوسالانه تصویرسازی نیز از برنامه‌هایی است که پیگیری‌ها برای انجامشان ادامه دارد. 

وی درباره تصویب اساسنامه بنیاد گفت: اساسنامه بنیاد آذریزدی در استان به تصویب رسیده است و پس از تصویب در مرحله کشوری در اختیار رسانه‌های جمعی قرار می‌گیرد. 

شکرانه درباره دیگر برنامه‌های سالروز درگذشت آذریزدی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم نمایشگاهی از آثار آذریزدی و مسابقه‌ای با محوریت آثار او برگزار خواهد کرد. 

برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت مهدی آذریزدی در یکی از کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشار سه نمایشنامه با اقتباس از آثار آذریزدی از سوی حوزه‌ هنری و برگزاری نشست نقد و بررسی آثار آذریزدی توسط بسیج هنرمندان استان یزد، دیگر برنامه‌هایی بنیاد آذریزدی، در سالروز درگذشت این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است. 

شکرانه درباره برنامه‌های استانی بزرگداشت آذریزدی اظهار کرد: مراسم نمادین گلباران مزار آذریزدی توسط کودکان و نوجوان در روز ۱۸ تیر و اجرای برنامه‌ای با محوریت زندگی و آثار این نویسنده در شبکه استانی یزد در شب یکشنبه از دیگر برنامه‌های بنیاد آذریزدی است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    يادم مي آيد در كتاب هاي درسي ادبيات ما در قبل از انقلاب به تفضيل از هانس كريستيان آندرسن به عنوان شخصيت بسيار مشهور و مهم در قصه كودكان ياد شده بود. داستان هايش را خواندم بي اغراق و بي تعصب مي گويم هرگز به پاي داستان هاي خوب براي بچه هاي خوب نمي رسيد. انتظار داريم مسپولين ادبي و فرهنگي كشور ما در حق استاد مهدي آذر يزدي كوتاهي نكنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها