شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
آثار برگزیده‌ی جشنواره‌ی نمایش‌نامه ‏خوانی رضوی کتاب می‌شود

راضیه باباخانی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی از انتشار آثار برگزیده‌ی دومین جشنواره‌ی نمایش‌نامه ‏خوانی رضوی در قالب کتاب خبر داد. این جشنواره هم‌زمان با دهه‌ی کرامت در مشهد برگزار می‌شود.

ایبنا نوجوان: مدیر کانون خراسان رضوی درباره‌ی شیوه حضور در این جشنواره گفت: این جشنواره در دو مرحله‌ی غیرحضوری با ارسال متن و نوار تصویری آثار تا 15 تیر و مرحله‌ی حضوری طی روزهای 28 تا 30 شهریور برگزار می‌شود که در این مرحله از 8 گروه برگزیده برای اجرای آثار در مشهد تقدیر می‏شود.

راضیه باباخانی افزود: برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست تخصصی و کارگاه آموزشی و چاپ آثار برگزیده در قالب کتاب و چندرسانه‌ای (مولتی‏مدیا) جشنواره از دیگر برنامه‏های جنبی دومین جشنواره‌ی نمایش‌نامه‏خوانی رضوی است که مدیر کانون استان در صحبت‏های خود به آن‏ها اشاره کرد.

او در نشست خبری این جشنواره، گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) را هدف اصلی این جشنواره برشمرد و گفت: شناساندن شخصیت و سیره‌ی والای امام رضا(ع) به کودکان و نوجوانان و آشنایی با یاران و اصحاب امام رضا(ع) از دیگر اهداف کانون است. ما می‏خواهیم با برگزاری این جشنواره، کودکان و نوجوانان را به جای آثار کم‏مایه و بی‏ارزش با سیره‌ی رضوی آشنا کنیم.

مدیر کانون استان خراسان رضوی ادامه داد: در کنار این موارد به تقویت و توسعه‌ی ادبیات نمایشی دینی و نمایشنامه‏خوانی کودکان و نوجوانان توجه می‌کنیم و امیدواریم که به واسطه‌ی آن، کودکان و نوجوانان به تربیت دینی توجه‌ بیشتری کرده و در کنار این حرکت استعداد‏ها هم شناسایی و پرورش پیدا ‏کند.

باباخانی بخش جنبی فراخوان مقاله را از فعالیت‌های تازه‏‌ی این دوره معرفی کرد و درباره‌ی این فعالیت توضیح داد: این جشنواره در دو سطح کانونی شامل دو بخش مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی، هنری و سطح آزاد شامل هنرمندان و معلمان و دانش‏آموزان برگزار می‏‏شود. 

او اضافه کرد: اطلاعات جامع جشنواره در سایت و پایگاه خبری کانون استان موجود است و مراسم پایانی این جشنواره روزهای 31 شهریور و یکم مهر برگزار می‌شود.

138 گروه و حدود 100 نمایش‌نامه‌ی جدید در حوزه‌ی دینی در نخستین دوره‌ی جشنواره شرکت کرده‌اند و تا کنون 108 گروه برای رقابت در دومین دوره‌ی این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع خبر: روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها